Skulle vara snäll mot fiskarna......

Var in till djuraffären igår och köpte en yngelkasse som man kan sänka ner i akvariet och samla upp fiskbebisar i. Den ser ut ungefär som en håv man stoppar i. Eftersom det är tredje gången mina Gulsömmar vaktar på yngel men dom struntar i dom efter ett tag och blir uppätna så slangade jag upp några för att dom skulle överleva. När jag stoppade ner slangen i yngelflocken blev slangen våldsamt attackerad av pappa och mamma fisk. Dom bet och ryckte i slangen. Jag lyckades fånga ca 25 yngel som jag tänkt föda upp.
Men fiskarna var smartare än jag räknat med, trots att dom hade minst 70 bebisar kvar hos sig så såg dom sina bebisar genom nätet på yngelkassen. Mycket upprörda simmar mamma fisk och pappa fisk runt den och och tittar. När dom är säkra på att det är deras barn så går dom lös på nätet och börjar bira och dra. Helt desperata verkade dom vara. Och så fort pappa fisk fick syn på mig vid rutan så spände han uipp sig och simmade hotfullt mot akvarieglaset.
Deras försök till att hämta tillbaka sina barn resulterade i att bebisarna blev ihjälklämde mellan mamma/pappa och nät......
Inte ett enda yngel överlevde........
Min plan att få några at klara sig funkade inte riktigt, måste skaffa nåt stabilare som dom inte kan bita i.
Kunde aldreig tro att fickarna skulle vara så mån om sin familj! Pappa fisk simmar nu runt i sin färgstarkaste dräkt och vaktar noga sin fru och resterande barn mot mig och andra livrädda fiskar i akvariet.....

Kommentarer
Postat av: SANDRA

Än så länge har inte kidsen bett om att få fiskar.
Bara hundar.
Och katter.

2005-10-17 @ 09:43:12
URL: http://www.rensahuvet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0