Brrrrrrrrr.........

Sitter här och fryser, det är ruggigt både ute och inne.
Jag åkte till Uppsala och handlade igår, barnens faster Malin åkte med. Handlade mat och gick och tittade i klädaffärer. Jag köpte inget, mådde inge bra med förkylningen så jag ville mest komma hem.
Jeff och jag kom hem ungefär samtidigt. Eftersom vi det fortfarande var ljust så bestämde vi oss för att göra ett nytt försök att släppa ut kalvarna. Dom var mycket lungnare den här gången, ingen smet och dom hade respekt för stängslet.

Senare på kvällen kom P med sina kärleksbekymmer över och hans kompis T. Satt och fikade och pratade.
Dom blev kvar till klockan 22: så det var läggdags efter dom åkt. Lite oroligt att sova med kalvarna ute så här första natten men det gick bra.

Fortfarande så är alla innanför stängslet. Jag har varit ut till dom för en stund sedan och öppnat så dom ska få gå ut i den lite större hagen där det finns mer gräs. Än så länge har ingen vågat sig ut dit, jag har bra utsikt över hagarna genom köksfönstret. Vad gör jag om nån rymmer tro? Leker cowboy och kastar lasso?
Nu ska vi äta lite lunch jag och barnen.

Kommentarer
Postat av: Eva

Vad roligt att det gick bra med kalvarna, de var nog lite chockade och uppspelta första gången. Det kanske inte skadar att dra en tredje tråd för säkerhets skull, dicken hjälper till isåfall. Man skulle haft videokamera när Klas hängde i svansen efter kalven som rymde. Vilken syn!!! Krya på dig!

2005-09-13 @ 17:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0