Kalas, kräkor och bakning.....

Igår var jag och barnen hem till Mia och fikade, barnen lekte så vi märkte knappt av dom.
På kvällen var det kalas hos Klas och Anna för deras äldsta, mina barns plastkusin fyllde 4 år. Det var mycket folk och massa gott fika. Sammanlagt var det 7 barn som stojade hej vilt vill jag lova.
När vi skulle åka hem så började alfred må illa när jag satte honom i bilen, han sa att det var för att han sprungit och skrikigt och ätit så mycket choklad...vi fick stanna ett par gånger på vägen hem för han trodde hanskulle kräkas men det kom inget.
Vi var hemma runt halv nio. Ellen gick och la sig och Alfred fick ligga i soffan på övervåningen och kolla på film. Senare på kvällen gick jag upp och kollade till honom, då hade han somnat och kräkits i sömnen! Hela soffan var full. Läskigt det är ju farligt, att han inte vaknade! Tvättade av alfred utan att han vaknade och stoppade om honom i sangen, när vi sen gick och la oss tittade jag in till honom igen och han hade kräkits en gång till i sömnen, fast inte lika mycket den här gången. Bädda rent i sängen och tvätta av honom och sen gick jag och la mig. Våran dörr och Alfreds dörr fick vara öppna så jag skulle höra om något hände honom. Sov jätteoroligt hela natten och lyssnade efter ljud från alfreds rum. Han kräktes inge mer utan vaknade klockan fem på morgonen och var jättepigg. Han och Ellen stojade för fullt hela morgonen medan jag försökte få nån timmes sömn.
Hela förmiddagen lekte han utan att visa nåt tecken på magsjuka. Men sen efetr lunch så kräktas han upp allt. Nu ett par timmar senare är han hur pigg som helst igen. Mysko... magsjuka brukar man ju bli däckad av.
Jag håller på att prova bakmaskinen som jag fick låna av svärmor Eva, den står där och knådar och jäser ingredienserna jag stoppat i och förhoppningsvis kommer det ut ett bröd så småningom.
Nu ska jag tvätta sänkläder och sofföverdrag....blä.....

Kommentarer
Postat av: SANDRA

Blä...
Hade nog ringt städfirma...

2005-09-27 @ 15:33:23
URL: http://www.rensahuvet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0