Oj ojoj vad läääänge sen jag skrev nu, skäms på mig....

Tiden har gått och magen har växt och jag har helt enkelt inte haft lust att sitta vid datorn inne på kontoret. Men nu har jag ordnat så jag kan koppla min gamla bärbara till bredbandet och sitta i soffan å surfa så nu kanske inspirationen faller på!

Magen och förhoppningsvis bebisen i magen har växt så det knakar, bokstavligen i midjan på byxorna! ;o) Jag är nu i vecka 22 tror jag, har lite dålig koll just nu. Jag är beräknad till den 23 augusti så det känns långt tills det är dags. Jag börjar undra hur jag kommer se ut i sommar.......jag har redan gått upp 12 kilo.....men eftersom jag vägde lite för lite innan så märker andra som inte känner mig så bra det. Men svårt med kläder är det, första mammabyxorna jag köpte är redan trånga. Med tanke på att jag nästan gick upp 30 kg  med Alfred så lär jag väl rulla fram i sommar.....som en gigantisk medicinboll.....

Trots att vi inte ska ha bebis förrän i augusti så har vår familj utökats med en medlem redan nu......
Vi har köpt en hundvalp! Jag som har haft hund hela mitt liv förutom dom senaste 7 åren är överlycklig!
Han är en blandras mellan Portugisisk Vattenhund (pappan) och schäfer/bordercollie/lapsk vallhund (mamman). Färgställningen liknar mest border men annars tror jag vattenhund slår igenom i både kropp och temprament.
Ellen föreslog att han skulle heta Dumper och så fick det bli. Dom flesta tror dock att det är Jeff som har döpt honom och associerar till lastbil.....

Vardag med hundvalp igen är både rolig och jobbig. Barnen och vi får tänka på att inte ha småsaker ligga så han kan äta uppdom etc.
Dumper har visat sig väldigt lättlärd och villig att lära. Jag skaffade mig en klicker som jag började träna honom med redan första dagarna. Bättre pryl har jag aldrig skaffat mig tror jag! Ni som inte vet och vill veta hur klickerträning fungerar kan läsa här. Innomhusträning med sitt ligg och fot lärde han sig mycket fort. Lite cirkus kan han med, jag säger "PANG! Jag skjuter dig!" och han slänger sig och rullar runt!
Utomhus har vi mycket att jobba på, många distraherande saker som katter, kor, goda lerkakor och grästuvor gör att inlärningen tar lite längre tid.



Nu ska jag försöka återigen att skriva lite oftare och mera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0