Så var det måndag igen

I hlgen har vi gjort en hel del. I fredags kväll var vi ut med två kompisar och åt på Texas Longhorn i Uppsala. Mums vad gott det var. Jag åt ofile-bit med en halv grillad hummer till, mitt gravidsug efter kräftor dämpades därmed något.

I lördags var det viksta veteranmarknad. Jag och Jeff åkte dit med Dumper, det var bra social träning för honom att gå bland så mycket folk. Det är ju inte bara veteranmarknad utan nästan lika mycket loppmarknad i Viksta så det tyckter jag är kul. Jag hittade ett par ljusstakar jag ville köpa men jag blir ju såååå snål när man går och tittar sådär! Så jag struntade i att köpa dom även om dom inte var så himla dyra och det var precis såna jag har hållt utkik efter. Jag ångrar mig grymt mycket nu........

Igår åkte jag och Jeff på utflykt till Borlänge, det var marknad i stan där. Jag köpte en beige handväska, säkert kass kvalitet men den såg fin ut.
På hemvägen åkte vi över Garpenberg, fascinerande samhälle. Det kryllar av stora övergivna hus mitt i byn och det finns en hel drös med gamla gruvrester här och där. Vi gick ur och tittade i ett gammalt kalkbrott med en stor kalkugn bevarad. Bergväggarna var som stora skifferstenar nerstuckna i marken och det låg slagg, kalksten och järnmalm på marken. På ett ställe hittade jag stenar med vad jag tror är kopparmalm, tog med mig några hem och en del glänser som putsad koppar! Jag tycker det är sååå kul att gå runt och titta så där. Nästa ställe vi gick ur och tittade på var också nåt slags stenbrott som kan ha lagts ner på 60-talet nångång. Ett stort torn med linbana till stod mitt på området och på marken låg en massa borrprover av sten. Riktigt häftigt och ganska kuslig stämning där.
Dumper hade fullt sjå med att hålla ordning på oss.

Brännugnen i kalkbrottet.

Vi var hemma vid nio på kvällen och ganska trötta efter att promenerat runt i Garpenberg.

Idag vet jag inte vad jag ska göra, det är tråkigt väder igen, vill helst gå och sova. Jag har vunnit en auktion på ebay iallafall, en superläcker skinnjacka med playboy.loggan. Mycket nöjd, billig blev den också, ny med lapparna kvar.
Skinnjackan
En sån jacka lär det ju inte krylla av här på landet i sverige, och passar den inte nu när jag är gravid så kan jag alltid ha den efteråt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0