Åldersnoja

Rollatorn jag "provade" på loppisen fick mig att inse vad fort tiden går, jisses, det är egentligen skrämmande! Jag borde inse redan nu att Loke egentligen inte är en bebis längre, det förnekar jag dagligen. Rätt var det är så står det en rollator brevid sängen när jag vaknar....på riktigt.....
Barnen kommer snart vara tonåringar, Ellen kommer flirta hej vilt med killar som har körkort och Alfred kommer åka moppe och hamna i målbrottet.
Det är svårt att bara acceptera att ett år nu för tiden går i rasande fart!

Uttdrag från min gamla blogg om min åldersnojja:
" Senaste tiden har det ofta slagit mig att "herre gud vad gamla många artister och skådespelare har blivit!"
Jag blir nästan chockad när jag inser att hur mycket till exempel Rolf Lassgård och Magnus Uggla har åldrats. Eller Martin Timell! Jag kommer ihåg när han och Cissi Elvin ledde "Bullen".
 

Eller alla barnskådisar som helt plötsligt är vuxna! Som tvillingarna Olsen som var med i Huset Fullt när dom var små, jag älskade den Tv-serien.
Sen inser jag att det är inte dom som plötsligt har åldrats och blivit vuxna eller gamla, det är jag som inte hinner med mina egna år!
Helt plötsligt är jag nästan trettio, men betraktar andra "i trettioårsåldern" som betydligt äldre en mig själv. Skulle jag höra någon beskriva mig som en "kvinna i trettioårs-åldern" skulle jag spontant bara skratta, "kvinna" "trettioårsåldern".......för att sen iskall i kroppen inse att jag faktiskt ÄR i trettioårsålder! Jag brukar förvånat kommentera unga nya stjärnor och tycka att dom måste vara väldigt målinriktade och driftiga som har kommit så långt i sin karriär när dom till och med är yngre än vad jag är!
Jag får säga åt min ålderförnekande hjärna på skarpen; "Face it Marie! Du är ingen UNGDOM! Alla trendstjärnor ÄR yngre än dig!"
Direkt efter så tänker jag på att jag minsann alltid får visa leg på bolaget, ja till och med när jag spelade på v75 sist! Förnekelsen är ett faktum, förhoppningsvis har jag insett min ålder när jag mognat ytterligare och gäddhänget fladdrar ikapp med åderbråck och skrynklor i huden.
*Jag är livrädd för att åldras* "

Kommentarer
Postat av: Olle

Så länge som du ser ut som, och känner dig som 20 så är det ju ingen fara! :)

2008-04-27 @ 17:21:04
URL: http://enarmad.blogspot.com
Postat av: Marie

20?? Jag känner mig som 17!! :D

2008-04-27 @ 17:33:41
URL: http://mariwi.blogg.se
Postat av: Olle

Jaja...okej..17 då! :D

2008-04-27 @ 18:27:14
URL: http://enarmad.blogspot.com
Postat av: Maria

Eller när man inser att skådisar och artister är yngre än en själva. Jag tror alltid att "folk på TV" (haha) är mycket äldre än jag är. Sen inser man at de är födda i mitten/slutet på 80-talet hela högen... Dessutom tar 90-talisterna tydligen över nu, enligt Expressen. 90-talister är väl spädbarn?

2008-04-29 @ 11:07:13
URL: http://colorama.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0