Doftmobil

Skulle du vilja ha en doftmobil?
Det har kommit en mobiltelefon som sprider en parfymdoft så fort det ringer, det låter faktiskt helgalet! Antagligen skulle inte ens jag vilja ha en sån, annars brukar jag tycka det är kul med olika annorlunda prylar!
Appropå mobiltelefoner så vill vägverket förbjuda att man pratar i mobiltelefon när man kör bil, om man inte använder handsfree.
Jag vet inte vad jag tycker om det egentligen. Många borde nog inte prata i mobil när dom kör men...
Som småbarnsmamma så kan jag känna att de gångerna jag har tid att prata i telefon utan att barnen avbryter så är det just när jag sitter i bilen. Då är barnen allt som oftast lugna och tysta.
Jag har försökt med handsfree, men jag har tydligen för små öron för hörlurarna! De vill inte sitta kvar och gör dom det så får jag skavsår *s*
Jag får väl införskaffa en handsfree med blåtand i stället.

Vad tycker ni?
Borde det bli förbjudet att prata i mobil när man kör bil?

Glöm inte tävlingen :o)

Kommentarer
Postat av: Olle

Jag tycker det är ganska självklart att man använder handsfree i bilen! Det är ju fan så mycket smidigare, och man får betydligt bättre koll på hur man kör än om man ska sitta o fippla med luren i handen.
Jag själv är verkligen en livsfara utan handsfree...styra med knäna...hmm.. :)

De flesta har ju blåtand i sina mobiler numera..utom dom som envisas med att behålla sin 3310.... Ett blåtandheadset kostar ungefär 200 kr. Det är det värt! Kan rekommendera SonyEricssons HBH-PV702 det gav jag 199kr för på Elgiganten.
Sen kan man ju tycka att det ser fånigt ut att ha en pinne i örat....det skiter jag i...jag vill hålla mig på vägen! :)

2008-04-10 @ 08:51:00
URL: http://enarmad.blogspot.com
Postat av: Marie

jag har ju nokia, jag funderar faktiskt på att skaffa en sån där blåtandmockafjös, har bara inte kommit mig för, sitter dom fast på små öron också tro?

2008-04-10 @ 08:53:13
URL: http://mariwi.blogg.se
Postat av: kikki

Tack för kommentaren! ;) Ska ta och kolla in in tävlning =)

2008-04-10 @ 09:52:57
URL: http://kikkiiii.blogg.se
Postat av: Olle

Jadå, den sitter nog fast på små öron oxå...annars finns det ju silvertejp... :) Och det gör inget att du har en Nokia... Blåtand som blåtand... Sonyn funkar till andra märken oxå.
:)

2008-04-10 @ 18:57:53
URL: http://enarmad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0