Fablernas Värld och Staffan & Bengt vs Dora

Efter en hostig natt har jag och Loke tagit med mitt täcke ner och myser i soffan, dom stora barnen sover än och likaså mannen.
Loke sitter och tittar på Nickelodeon. Det brukar ju vara Dora utforskaren på den kanalen. Man blir helt hjärntvättad av Dora! Alla uttryck och sånger liksom pressar sig in i  mina öron som gör sitt bästa för att knipa igen. Men det går inte, sen har man låterna om kartor och ryggsäckar på hjärnan för resten av livet! Var det inte Dora som skulle vara så pedagogiskt och bra för barn? Dom lär sig säkert en del bra saker där men det är säkert lika effektivt at sätta en cd full med kunskaper på repeat och låta den gå hela natten medan man sover.
Så fort jag ser en ryggsäck eller en karta så börjar Doras hemska sånger mala i min hjärna!


Nä, tacka vet jag Fablernas Värld och Staffan & Bengt! Då  snackar vi barnprogram!

   


Kommentarer
Postat av: Göte Børge

Staffan och Bengt gillade jag skarpt.

Jag har en uppgift till dig, om du känner för det...

http://andrasidansundet.blogg.se/1208803355_bloggfrgor.html

Postat av: Olle

Åååhh...jag kräver reprisering av Staffan & Bengt på SVT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nostalgi!!!!! :D

2008-04-26 @ 17:26:22
URL: http://enarmad.blogspot.com
Postat av: Marie

Ja, Staffan och Bengt, det är riktig nostalgi det!

2008-04-26 @ 17:40:25
URL: http://mariwi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0