Frågor till bloggare!

Hemma igen, jag har hunnit dammsuga och fixa lite. Vi fick med oss en ny köksfläkt och en micro från mamma och pappa, dom har renoverat köket. Köksfläkten är rostfri och micron är svart, perfekt, nu kan vi kasta ut  vår gräddvita stenåldersmicro och gamla fläkt :o)

Jag har suttit och slösurfat på lite olika bloggar som finns här på blogg.se.
Undrar vad medelåldern på bloggarna är? Jag känner mig fruktansvärt gammal, eller barnslig kanske, som bloggar när jag nästan är trettio år.
Tror jag läste nån kommentar hos bloggkommentatorerna för ett tag sedan om att man inte skulle blogga om man var över 25, då var man patetisk. Ungefär i den stilen var det. Det kan visserligen ha varit ironi men sen dess har jag hållt ögonen öppna och i mitt undermedvetna registrerat bloggåldrarna.
Det är ju övervägande modebloggare, ofta under 18 år som ligger på topplistorna. Men betyder det automatiskt att dessa bloggare får stor publik för att dom skriver bättre och intressantare?
Jag personligen tycker att de flesta mode-tonårs-kändis-bloggarna är mycket trista, enkelspåriga och jag har dessutom svårt för att läsa ord som är skrivna precis som man säger dem.
Vad är det som lockar så många att läsa dessa modebloggar? Egentligen? Bilder på vill-ha-kläder och dagens outfit om och om igen?
Det kan vara jättekul att se kläder i viss mängd i bloggar, om resten av innehållet är intressant.
Starka åsikter är alltid roligt, även om man kanske inte delar åsikterna, men det skapar debatt och eftertanke.
Många kanske letar bloggar som inte innehåller så mycket text, dom letar inte läsning utan vill hellre titta på bilder. Jag föredrar en lagom blandning av text och bilder. Den här ordbajsingen blev till exempel så lång så att den borde lättas upp med en bild, men det orkar jag inte bry mig om nu.

Så ni bloggare som läser detta:
1. Hur gammal är du?
2. Vad bloggar du om?
3: Vad läser du helst för typ av blogg?

Och förresten: Är bloggandet till för "de yngre"?

Kommentarer
Postat av: Petra

1. 18 år, född 89.
2. Jag bloggar om vad som händer i mitt liv, om funderingar och tankar som ploppar upp.
3. Jag läser helst bloggar om människor som spenderar en längre tid utomlands, sabbatsår osv. Annars blir det mest de rubriker som fångar mig.

2008-04-06 @ 18:35:07
URL: http://limaverde.blogg.se
Postat av: Olle

1. Snart 37 (dvs patetiskt då tydligen) född -71 alltså.
2. Om allt och inget. Vettiga saker och totalt nonsens. Vad som helst som rör sig i skallen!
3. Läser helst om folks vardagsbetraktelser och upplevelser. Helst beskrivet på ett humoristiskt sätt!

Nej! Bloggandet är för alla som tycker sig ha nåt att förmedla! Det finns alltid NÅN som gillar det man skriver, och det finns alltid nån som inte gillar det man skriver. :)

2008-04-06 @ 18:53:03
URL: http://enarmad.blogspot.com
Postat av: Pappa C

1. 34 (-74:a)(Jag och Olle kan förenas i en klubb för äldre män)
2. Enligt Hertiginnan bloggar jag om tvätt. Och hon har alltid rätt.
3. Läser alla möjliga märkliga bloggar.

2008-04-06 @ 18:58:17
URL: http://www.pappac.se
Postat av: Fia

Förstår vad du menar, jag känner mig oxå gammal ibland när jag kollar runt på bloggar :)
1 jag är 26
2 om vad som händer i mitt liv
3 Roliga bloggar som inte bara visar dagens outfit :)

2008-04-06 @ 19:12:50
URL: http://asj81.spaces.live.com/?lc=1053
Postat av: Marie

Olle och pappa c: Ni går alltså i gubbkategorin då då ;o), tvätt är alltid kul, den kan ha ändrat både färg och form när den kommer ut ut maskinen!

Fia: Jag misstäker att många gillar bloggar som inte bara visar dagens, men varför blir dagensbloggar så stora tro?

2008-04-06 @ 19:17:28
URL: http://mariwi.blogg.se
Postat av: Bim

1. Jag är 47 år.

2. Typ allt utom mode! ;-D Nej, men jag skriver en utförlig dagbok varje dag. Och jag skriver bokrecensioner och filmrecensioner. Jag fotograferar massor och lägger ut. Bloggar ungefär tio inlägg om dagen.

3. Jag läser helst bloggar som
är "allmänna". Och helst nästan inget mode och kändisskvaller. Dom får gärna varje skrivna av äldre också.

Nej, jag tycker verkligen inte att bloggandet bara är för yngre! Varför skulle det vara det?!? Men jag får ofta kommentarer om att jag är för gammal, patetisk, att jag ska "skaffa mig ett liv", att jag ska ta hand om min familj istället för sitta vid datorn, osv...

2008-04-06 @ 19:18:42
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Marie

Bim: Ja precis! Det har jag också fått höra, ta hand om familjen istället för datorn, men det går att kombinera, jag har bärbar som alltid är på och framme, jag kan kolla till den titt som tätt utan att sitta klistrad. Sen tittar jag aldrig på tv, det är datorn istället.
Keep up! :o)

2008-04-06 @ 19:21:16
URL: http://mariwi.blogg.se
Postat av: sandra

1. jag är född 85 (inte än patetisk då! =)
2. jag bloggar om de som händer i mitt liv, försöker skriva på ett lite humoristiskt sätt tycker i allafall jag =)
3.läser dom bloggar med lite bilder och dom som skriver på ett humoristiskt sätt som du då marie och dom som skriver om sånt som intresserar mig!

nej jag tycker inte alls att bloggandet är till för yngre och dessutom man gör sig inte äldre än vad man är eller hur?? =)

2008-04-06 @ 19:33:09
URL: http://www.foreback.blogspot.com
Postat av: Bim

Kopierar in mitt svar från min blog här också:

---> Marie: Precis! Och mina barn är ju faktiskt 18 och 20, så jag behöver ju liksom inte "ta hand om dom" så mycket! ;-D Jag har också en bärbar, som jag flyttar runt överallt där jag är. Och jag tittar aldrig på teve i veckorna, bara på helgerna. I veckorna ägnar jag hellre min fritid till datorn och böckerna.

Och: "Keep Up!" du också! Jag gillar din blogg! :-D

2008-04-06 @ 19:34:46
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Marie

Sandra: Det är sant att man inte är äldre än man gör sig!
Bim: *tack* vad glad jag blir!

2008-04-06 @ 19:43:44
URL: http://mariwi.blogg.se
Postat av: EmmaSofia

haha, jag gillar den;)

2008-04-06 @ 19:48:32
URL: http://emmahall.blogg.se
Postat av: Monica

Så ni bloggare som läser detta:
1. Hur gammal är du?

- född 69 alltså 39 i år
2. Vad bloggar du om?
- Vardagen, tonåringen, lite allt möjligt

3: Vad läser du helst för typ av blogg?
- Vardagsbetraktelser - nöjen -inredning

Och förresten: Är bloggandet till för "de yngre"?
Absolutt inte !! varför skulle det vara det?

2008-04-06 @ 20:13:40
URL: http://villmanintesavillmainte.blogg.se
Postat av: viktoria

1. 39år alltså -69, try it you like it!
2. det som faller mig in i skallen. och mest för ett komihåg för mig själv.
3.jag är dålig på att surfa runt och läsa bloggar. läser de som finns i närheten liksom. har nån kommenterat i min läser jag vidare...

Blogga ska alla, får alla göra. det kan väl ignen bestämma om?!
Men däremot så tror jag att de yngre/modeblogggarna blir stora för att det finns så många ungdomar som vill vara nån. de vill ha hjälp att hitta dit, där de tror sig vilja vara.
sen kan ju aldrig du eller jag tycka deras bloggar är intressant eller "flerspåriga" vi har ju trots allt, tack och lov kommit upp oss i åldern och har lite för mycket erfarenhet och till livs för att intressera oss för samma saker.
Sen kan jag bara prata för mig själv... jag har aldrig varit nån direkt modehipp innemänniska så jag har inte letat efter "mig själv" genom någon annan.
Men tyvärr är det många som tror att de blir lyckliga om de är lika kändisar eller känner en kändis, har sett en kändis.
och bloggvärlden är ju världens grej ju! det är ju nästan som att känna en kändis, och veta att den personen (som har blivit en bloggkändis) man ser upp till läser det man skriver...
Nej, jag orkar inte ens lägga ner något krut på de yngre modebloggarna bloggar.
jag har läst igenom någon och sen har jag tackat Gud för att jag är snart 40!

2008-04-06 @ 20:45:43
URL: http://www.vickiehickietoria.blogspot.com
Postat av: Fredrik Hallgren

1: 73:a
2: Mitt tema är schizo:)
3: Gillar bloggar som får mig att skratta.

Klart som korvspad...

2008-04-06 @ 21:27:43
URL: http://fredrikhallgren.blogspot.com
Postat av: Gitsie

1. Jag fyller 30 om en månad (hemskt men sant...)

2. Mitt vardagsliv, har ingen speciell röd tråd utan bloggar om det som faller mej in för dagen

3. Bloggar som den här, de som handlar om allt och inget med andra ord. ;)

Och i mina ögon är bloggandet till för alla som känner för det, oavsett ålder!

2008-04-07 @ 07:00:18
URL: http://gitsie78.blogg.se
Postat av: Samson

1. Jag är nästan lika patetisk som du. Född 80.
2. Om hur jävliga kvinnor är. ;)
3. Öhh. Mest din, faktiskt.

2008-04-07 @ 08:11:33
Postat av: Eva (kramgo_72)

1. Jag är snart 36 (född -72 och eftersom Olle och pappa c går under "gubbkategorin" så är jag väl tant jag då *fnissar*)
2. Mitt liv och leverne, skriver om det som händer och inte händer i mitt liv.
3: All-läsare kan man väl kalla mig, men gillar just den här typen av bloggar - om folks liv, tankar och funderingar. Avskyr rena modebloggar...

2008-04-07 @ 08:41:40
URL: http://kramgo72.wordpress.com/
Postat av: git

Så ni bloggare som läser detta:
1. Hur gammal är du?
47 år
2. Vad bloggar du om?
När jag orkar skriva så om vad vi gör hos oss.
3: Vad läser du helst för typ av blogg?
Personliga, mamma- barn(hjärtbarn), landet, djur

Och förresten: Är bloggandet till för "de yngre"?
Nej absolut inte.

2008-04-07 @ 09:46:49
URL: http://http://bylingsbo.spaces.live.com
Postat av: Marie

Vad roligt att läsa era svar! Ni har svarat ganska lika och jag håller med er!
Samson: När ska du börja blogga på riktigt då? ;o)

2008-04-07 @ 10:00:14
URL: http://mariwi.blogg.se
Postat av: Samson

Det kommer, tänk på att gud uppfann inte stressen,
och då ska jag bruka hemskt mycket allvar med det. Just nu har jag bara lite arbetstopp. Höll på att lägga lastaren på sidan inne i stallet i fredagskväll. Det kommer mer om det på lantbruksforum.

2008-04-07 @ 10:39:43
Postat av: Marie

Samson: Haha, nä det var inte gud som uppfann stressen, det var jag *asg*!
Jag är sällan in på lantbruksforum nu för tiden...men jag ska hålla utkik, jag var först så inne på mina nappiga bebiskalvar att jag tänkte genast att du nattat lastaren, men det kanske inte var riktigt så gulligt...

2008-04-07 @ 10:54:55
URL: http://mariwi.blogg.se
Postat av: Samson

Det är inte bra att stressa, jag har prövat på...
Nej, jag nattade inte lastaren. Jag mer höll på att välta den. Spjutet brast och jag hade bråttom, det var ju fredag, jag körde på/upp på balen och blev hängande på trekvart. Bröt av lite väl mycket på lastaren och har fått jävlas med det i helgen istället för att ta igen mig. Jag var väl inte den gladaste smurfen men vad gör man. Annars är allt jag gör gulligt.

2008-04-07 @ 16:19:03
Postat av: Tiagirl

1. Hur gammal är du?
34 långa år... 73;a mao.

2. Vad bloggar du om?
Mitt liv för jag är så glömsk. Skrivit sen jag var liten och offentligt sen 1999. Eftersom jag inte heller har tid att tjattra i tfn(som jag dessutom undviker för jag gillar inte att blarra i tid och otid...)så håller vänner och släkt reda på mig på genom bloggen.

3: Vad läser du helst för typ av blogg?
Ingen speciell typ utan läser mina vänner som också börjat blogga, man behöver inte känna någon större stress för man inte hinner träffas elelr prata, man har koll ändån!!!
Eller springer jag över bloggar kanske genom ett kommentarssvar som låter intressant, blogglista edyl.
Dig hittade jag ju nog på någon lista har jag för mig(men stryk borde du ha då jag hade över 20 inlägg att läsa bara för jag varit lite dataoff några dagar!!!!!)och jag föredrar ju blarriga bloggar.

Nu har jag krashat min blogg och jag har abstienens, det känns verkligen som om jag pratar för mig själv när jag sitter i mitt tomrum och skriver. Man blir beroende av statistik och kommentarer!!!!!!!!!! Dessutom undrar mamma vad jag håller på med och ringer till mig hela tiden! Nog bäst jag tar ett krafttag och försöker fixa bloggeländet på servern.

2008-04-08 @ 09:55:12
URL: http://blogg.tiagirl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0