Jag undrar.....

Jag undrar vad som egentligen är meningen med den skitbilliga digatala väderstationen jag köpte. Idag talar den om väsentliga detaljer för mig; det är onsdag, klockan är 8.49, det regnar ute och det är en sur gubbe brevid regnet.
Jag visste redan att det var onsdag, det regnar inte alls, det snöar, ja, jag är sur, där hade den skitbilliga digitala väderstationen rätt, men annars har den inte så mycket att upplysa mig om.
Jag trodde att den skulle tala om för mig vad det skulle bli för väder innan vädret kom! Vill jag veta vad det är för väder nu kan jag ju bara titta ut genom fönstret. Vad är meningen? Är det bara för att det är en snikmodell som funktionen kommande väder är bortplockat?

När jag ändå är i gång med att undra saker så undrar jag när Rädda Joppe tänker komma ut ur sin svarta mohairkokong och visa sitt rätta jag. Han har vart där inne ganska länge nu och ser inte längre ut som en luden larv, mer som ett russin. Men det kanske bara är en naturlig del av processen?

Glöm inte tävlingen :o)

Kommentarer
Postat av: Anonym

När jag var liten tyckte jag att ungen som hela tiden tappade bort Joppe fick skylla sig själv, han får ju vara iaf lite rädd om grejorna, också undrade jag hur många fler än jag som tyckte det var uppenbart att grannen ville sätta på morsan. Åka ner i ett hav av sopor för att rädda grannkärringens unges nalle. Så snygg var hon ändå inte, men det är som, jag tror det var, Solanas sade - En man kan simma genom ett hav av snor för att få lite f***a

Det var eg inte alls detta jag tänkte ta upp. Jag fick en länk till sossetidningen Aftonbladet innan idag. Det handlade om en minihäst. Jag har för mig att du har en viss fäbless för minidjur.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2216870.ab

Solen skiner på Österlen. Jag går och sparkar på harven och är sugen.

2008-04-09 @ 10:16:08
Postat av: Pappa C

Såpass.
Jag vill också ha en sån där station. Massa siffror å stor display. Spelar egentligen ingen roll om det stämmer.

2008-04-09 @ 10:32:00
URL: http://www.pappac.se
Postat av: Marie

Anonym (samson kanske?):
Rädda Joppe är ju kult, fast jag skulle aldrig hoppa ner i ett sopnedkast..... minihäst, det måste jag kolla, kan man ha den inne? :D

Pappa C: Jag kanske ska ha en tävling med en skitbilligväderstation! Den är ju snygg i allafall ;o)

2008-04-09 @ 10:57:45
URL: http://mariwi.blogg.se
Postat av: Samson

Bra att du känner igen mig ändå, fastän namnet trilat bort.

2008-04-09 @ 17:07:05
Postat av: Marie

Samson: Visst är det lustigt att man lär känna igen folks sätt att skriva som man känner igen ansikten!

2008-04-09 @ 17:19:50
URL: http://mariwi.blogg.se
Postat av: Samson

Mmm...

2008-04-09 @ 19:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0