Om jag gör hål för svansen....

Hur har morgonen varit?
Min morgon har varit lätt svettig... jag och Loke gick som vanligt ut i lagården för att ta hand om dom små kalvisarna. Snutt-Jullen som var mig hack i häl igår, han hade redan tagit sig ur sin box han och låg och sussade på foderbordet....... han vaknade med ett "mmmmuuööö" när jag kom in i lagården. Eftersom jag hade Loke med mig så ville jag inte ha Snutt-Jullen springa runt och knuffas. Men det är lögn att stänga in honom! Han är så liten så han kliver bara rakt igenom grindarna till foderbordet. Loke var ganska upprörd över att kalven var lös. Med barsk röst pekade han på kalvens nos och röt "Ghaaå!"
Kalven lyssnade givetvis inte.
Det gick hyfsat bra ändå, han fick strutta efter mig, Loke var förnärmad över det och satte sig och lekte med kornkrosset istället.
Jag stängde in Snutt-Jullen i boxen innan vi gick, men han är säkert redan ute därifrån. Han kanske vill komma in och mysa i soffan med mig och Loke! Om jag gör hål för svansen borde väl en upp&go-blöja passa?
Idag ska jag och snoriga Loke slappa tills det är dags att hämta barnen, när dom är hämtade far vi till Granngården för att köpa med välling till kalvarna!

image170
Glöm inte tävlingen ;o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0