Peder Lamm auktionerar ut svamp i Trollskogen

Söndag den 30 mars:
Idag var det så fint väder
så vi tänkte passa på att åka på en utflykt innan allt är tillbaka till det gamla vanliga igen när påsklovet för barnen är slut. Jag har länge velat åka och titta vid Tidö Slott utanför Västerås, så jag surfade in på deras hemsida. Själva slottet och aktiviteterna kring det är stängt den här årstiden men jag såg en liten notis att det var loppmarknad där idag så vi bestämde oss för att åka dit och kika. Det fanns inte en endaste skylt om loppis när vi kom dit, vi strosade runt kring slottet och kringliggande byggnader och tittade. Vi började fundera på om jag läst fel..... men som av en slump kom vi till en fin stenlada och där innifrån hör jag en välkänd röst auktionera ut prylar på löpande band. Vi smög in, där var det både loppmarknad och auktion och självaste Peder Lamm stod och ropade ut saker. Inte så mycket fina saker men det var roligt att se i alla fall! Han måste vara en hejare på det där han, folk bjöd på saker som dom förmodligen aldrig sett åt annars! Herr Peder hade coola gröna kläder på sig, och hatt, han påminde lite om en slags alv!


video
Dessvärre höll jag telefonen åt fel håll när jag spelade in....

Visst skulle han göra sig bra som alv i en trollskog? Kanoners tycker jag ;o)

Jag skulle kunna vara en älva och sitta under flugsvampen och spela banjo, när Peder auktionerar någon rolig svamp eller liknande ska jag knäppa med mina långa skira älva-fingrar och bjuda över alla troll med mina pengar som jag själv har virkat av larven JOppes mohairkokong



Förhoppningsvis börjar blogg.se funka snart så då fortsätter jag att blogga där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0