Photoshopvanor

Om mina photoshopvanor...
Jag photoshopar ofta, jag har i stort sett alltid Ps öppet med två tre bilder på g som jag fixar med när jag får tid över. Jag använder mig av ett uråldrigt Photoshop, version 6. Av någon anledning så vill inte cs2 funka i min dator (?).
Jag saknar en hel del funktioner från cs2 men med lite fantasi så löser man det ;o)
De bilder jag klipper ihop har oftast någon anknytning till mig eller med mig, men det händer som ni sett att jag gör collage av andra personer också! Viktigt är att det finns flera saker som känns typiska för personen i fråga. Jag strävar inte efter att göra bildmässigt perfekta bilder utan jag vill förmedla detaljerna!

När jag var yngre så målade jag och tecknade jag, jag gick Estetiska konst och form men hoppade av efter halva tiden för att jag var allmänt skoltrött.
Nu för tiden målar jag sällan på papper, dels för att det är ett större projekt att plocka fram det man behöver, man kan inte bara lämna det för att fortsätta om en stund (om man inte vill ha huset omdekorerat av barnen), dels också för att jag har problem med lederna, det funkar inte lika bra med pensel och pennor.
Photoshop är en mycket bra ersättning för det!

Nu ska jag gå och sova och kurera min huvudvärk!

Och så glöm inte tävling längre ned om du vill vinna detta:


Kommentarer
Postat av: Mini

Roliga bilder du gör. :) Typ till Kissie och Blondinbella. ;)

2008-04-16 @ 22:59:42
URL: http://www.carolinelundh.blogg.se
Postat av: Mini

Roliga bilder du gör. :) Typ till Kissie och Blondinbella. ;)

2008-04-16 @ 22:59:46
URL: http://www.carolinelundh.blogg.se
Postat av: Eva B

Fortsätt med dina läckra och roliga bilder, de är som små konstverk! Hoppas din huvudvärk har gett med sig till imorgon! Krama om lilla ko-pojken!

2008-04-16 @ 23:06:43
Postat av: Nicolas Gustbée

big fan of kissie?

2008-04-16 @ 23:40:21
URL: http://nicolasg.blogg.se
Postat av: Mia

Go´morron! Du gör superfina ps bilder, I like! Du är sååå duktigt du! Ses om en stund, sätt på kaffe! ;) Kram

2008-04-17 @ 07:00:19
URL: http://www.msockertopp.blogspot.com
Postat av: therese

Du skulle inte ha lust att fixa en bild till mig? Lugnt om du inte känner för det. Men mejla if you do! :)

2008-04-18 @ 00:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0