Räddat igelkotte

Hundarna var ute nu under kvällen och började plötsligt föra ett oväsen som säkert hördes ända till Vetlanda! Jag fick in Gizmo men hon kunde inte varva ner och sprang oroligt runt inne och gnällde. Dumper skällde fortfarande helt hysteriskt ute så jag blev orolig att det kanske hänt mannen något eftersom han var ute.
Jag ringde honom och han gick och tittade efter vad de var frågan om.
Det var något djur, jag sprang ut med ficklampan och såg att det var en stackars vettskrämd igelkotte.
Den hade gräs bland taggarna och antagligen har vår best till vovve försökt rulla runt den med tassarna.
Aktion rädda igelkott startades och jag hämtade en grep att ta den på. Då blir hund orolig att hans leksak ska försvinna och tar den taggiga leksaken i munnen och springer iväg!
Vi får loss taggbollen och lyckas så småning om forsla iväg den till skyddat område.
Tyvärr mycket möjligt att den avlider av upplevelsen....

Kanske Dumper var på hugget sen hamburgaren?


Nu är det nattis och jag och Loke har för avsikt att vakna kärnfriska och pigga. Vi har tröttnat på att vara förkylda nu.
image354
God Natt!

Kommentarer
Postat av: Olle

Gonatt och krya på Er!!

2008-04-24 @ 22:39:49
URL: http://enarmad.blogspot.com
Postat av: steffen

Marie lyssna nu, det är tävling! Min sida. Partisk jury. Fint pris:)

2008-04-25 @ 04:10:41
URL: http://steffens.blogg.se/
Postat av: Emma

vad sorgligt isåfall :(
Har du tävlingslust idag?Fint pris att vinna..vinnaren tas ut på lördag..passa på!

2008-04-25 @ 09:41:19
URL: http://petersson84.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0