Vi = en enhet

Det är synd om mig och Loke, vi har jätteont i våra halsar och vi är griniga och snoriga. Vi är dessutom som en enda enhet idag. Därför jag jag prata om oss i den här vi-formen. Vi har legat i soffan hela dagen och ojat oss och druckit kopiösa mängder apelsinjuice, där övergår enheten vi till Loke och jag, för Loke dricker ur pipmugg, jag dricker ur glas.
Vi har roat oss med pekaleken. Alla som har barn eller har varit barn kan dom mycket enkla reglerna. Denna lek lämpar sig utmärkt att utföra när man är mer eller mindre däckad på soffan. Så länge man klarar av att sluddra fram ett ord så är det bara att köra.
Loke pekar på min näsa.
Jag: -Näsa.
Loke pekar på min mun.
Jag: -Mun. Så fortsätter leken i ansiktets alla delar och små barn brukar bli glada och nöjda.
Loke pekar på kinden:
Jag: -Kind.
Loke pekar lite närmare örat men fortfarandekinden.
Jag: -,,,,kind... *något tvekamt*
Loke ruskar på huvudet och pekar på samma ställe igen.
Jag: - Käke.
Loke nöjd. Pekar på ögonbrynet.
Jag: -Ögonbryn.
Loke pekar mellan ögonbrynen.
Jag: -....öh...panna....
Loke ruskar på huvudet med ett litet åsneskri och pekar igen på samma ställe.
Jag lätt frustrerad föreslår ögonbryn och panna igen. Loke missnöjd.
Våran lek  fortsätter istället på detta viset, Loke pekar på ställen i ansiktet som jag inte ens funderat över om dom har något namn.
Jag och Loke är nu Jag och Loke en stund och inte en enhet och vi är lite smått irriterade på varandra.
Vi dricker våran juice och ser på tv istället, Loke kryper tyst ihop mot mig och jag håller om honom och ser tyst på tv. Nu är vi vi igen.
Enheten.


Glöm inte tävlingen :o)

Kommentarer
Postat av: Olle

Haha...låter mysigt...trots sjukdomen... :)

2008-04-10 @ 22:06:58
URL: http://enarmad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0