Dålig dag idag....

Det har inte varit min dag idag, jag var ganska lättretlig redan när jag vaknade efter en underbar sovmorgon till klockan sex....kanske kände jag på mig att dagen skulle bestå av små irritationsmoment som skulle avlösa varandra.
Morgonen började med att jag upptäckte att jag fotat alla gårdagens kort med någon-felaktig-inställning-gud-vet-vilken. Alla bilderna blev tokgryniga när jag la in dom i datorn, funkar som små bloggbilder men inget mer. Rätt surt när många foton hade kanonmotiv.
På förmiddagen åkte vi til mannens föräldrar för att hämta ett par gamla crosstövlar som skulle passa mina fötter. Stövlarna passade, så långt var det bra.
När vi kom hem skulle vi åka till ett nytt ställe och köra cross, ett nerlagt sandtag där någon kört upp en liten bana. Tripp trapp trull lastades av, mannen for iväg på sin stora cross uppför en backe, Alfred for iväg på sin lilla cross och körde fast i den mjuka sanden och jag kom just ingen vart för jag kunde endast få i ettan med dom dära skitstövlarna!
Min lilla Fiddy har så liten pedal till växlarna att den helt enkelt inte gick att komma åt med klumpiga crosstövlar. Jag fick byta till basketdojorna igen. Men både jag och Alfred tröttnade fort för banan var helt värdelös att köra på för nybörjare som oss, och för liten för att flera skulle kunna åka samtidigt.
Mannen gav också upp men fick för sig att testa min Fiddy en stund. Det slutade med att ekrarna lossnade i bakhjulet!
Suck! Så nu måste den lagas....det hade hänt förr eller senare eftersom vi visste men lyckats glömma bort att ekrarna behövde dras åt.

Roligast hade nog Ellen och Loke som hade en egen sandhög för sig själva och en massa sandleksaker.
På hemvägen var vi tvugna att handla, jag hade åkt i mina crossbyxor och givetvis glömt jeansen hemma! Mannen ville inte handla själv så jag fick vackert knalla runt i affären i mina färgglada brallor.

Väl hemma igen hoppade jag upp på gräsklipparen för att klippa vår megahöga gräsmatta. Halva blev klippt, sen for någon väsentlig rem av. Nu ska den också lagas....

In och laga mat istället, tacos skulle det bli. Jag steker köttfärsen samtidigt som jag skär grönsaker och mosar avokado till guacamole. När köttfärsen fått färg häller jag på kryddmixen, försent inser jag att det är kryddpåsen till guacamolen! Ghaaaaaaaaa!!!!!!!!!
Jag häller i tacomixen också och kryddar avokadon själv, det ska ju ändå blandas i magen.

Nu hoppas jag på lugn och ro en stund, jag har fått några bra kort idag som jag ska redigera i alla fall!

Hoppas ni har haft en bra dag ;o)

Kommentera? Läs gärna här först! ;o) men lämna kommentaren till det inlägget du kommenterar till :o)

 

Kommentarer
Postat av: Monica

vilken dag !!

Du kanske skulle sovit lite längre ;)

2008-08-24 @ 19:56:34
URL: http://monicasbakpunktcom.blogspot.com/
Postat av: Mumari svarar

Monica: Haha, ja, det borde jag ha gjort! Syns att inte Loke lät sin mor sova ;o)

2008-08-24 @ 20:28:41
URL: http://mumari.se
Postat av: Eva (kramgo_72)

Oooops - en sån dag! Det bara blir så ibland, men du får trösta dig med att det knappast kan bli värre... ;-)



Stor uppmuntringskram

2008-08-24 @ 20:29:13
URL: http://kramgo72.wordpress.com/
Postat av: Olle

Jisses...kan nåt mer gå fel?? :P

Som tröst så kan jag tala om att ser otroligt gullig ut i din cross-utstyrsel!! Speciellt barfota... :D

Hoppas morgondagen blir bättre!!

Kram!



PS

Vi har bra rea på lite nyss (och snart) utgånget vall- och betesfrö. 25-50%. Behöver ni nåt? :)

2008-08-24 @ 20:31:16
URL: http://enarmad.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Tyvärr är det väl så'na dagar vi behöver ibland för att uppskatta de övriga lite mer =)

Kramar !

2008-08-24 @ 22:22:39
URL: http://lisenj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0