Svampskogen

Hemma igen, vi har handlat och efter det gick jag och Loke ut i skogen. Ellen och Alfred ville inte följa med, det var tydligen tråkigt att plocka svamp.
Loke är så duktig på att gå i skogen med tanke på att han är så liten! Vi parkerade vagnen i skogsbrynet, sen gick vi ut på svampjakt. Han tycker det är roligt om man gör det till en lek och hjälper honom att gå på besvärliga ställen. Jag och Loke lekte att vi smög på svamparna som indianer, det gick hem hos honom och så fort han såg en svamp så tjöt han av lycka! Han rör inte svamparna men ett tips är att ha med våtservetter utifall barnet skulle pilla på någon giftig svamp!
Vi hittade kantareller, trattkantareller, KarlJohan och björksopp. Perfekt blandsvamp! Till middag ikväll blir det utskuren biff med kantarellsås och klyftpotatis. Och lite smörstekt svamp på sidan om och kokt färsk sparris!
Hoppas hoppas att mannen kommer hem i tid!

Kommentera? Läs gärna här först! ;o) men lämna kommentaren till det inlägget du kommenterar till :o)

 
    Bloggkoll

Kommentarer
Postat av: Jen

Vad kul! Kanske är något för mig att ta till när jag vill att Rob följer med ;)

Skoj att ni hittade så mycket,

själv har jag bara koll på hur Krl Johan och kantareller ser ut -ehm-



Ha ha! Visst är det väl trevligt att ha moderiktiga kläder utan att ens veta om det :D

Ang Garderobsblommorna så överlåter jag det åt dig...jag kan faktiskt inte ens sköta mina egna. -pinsamt värre-

Trevlig kväll!

2008-08-31 @ 18:16:59
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: whatthefuck

JAG VISSTE DET!!!!!!! Den där bruna är en KarlJohan eller hur!!!!! Jag gick förbi hur många som helst!!!! Hahahahaha!!!



Ja, det spelar ju kanske ingen roll dåra, efersom ingen av oss äter svamp... hmmmm?



(fotot är JÄTTE stort!!!!) Leta på du bara, hehehe!



Hahahahaha Puss på dej

2008-08-31 @ 19:15:46
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Wow! du är ju värsta Mulle-marie! ;) Stackars mina barn som inte får gå och smyga på svamp med sin mamma...skickar dom ut med dig - det är okej va!?

2008-08-31 @ 20:32:56
URL: http://alexandras-blogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0