Svampskörden

Jag har en hel del  svamp att rensa. Jag och Loke gick inte alls långt i skogen, det fanns i stort sett obegränsat med karljohansvamp. Lite kantareller hittade vi också och några små fårtickor.
Loke var förvånande duktig när han knatade runt med mig i skogen, han är ju bara två år!
Ikväll ska det bli kött med smörstekt svamp, gott!
Plockar ni svamp? Och om ni gör det, plockar ni bara kantareller eller plockar ni annan svamp också?


Kommentera? Läs gärna här först! ;o) men lämna kommentaren till det inlägget du kommenterar till :o)

 

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej!

Vad många fina bilder du tar. Jag lockar gärna svamp ja. Plockar just nu KarlJohan, kantareller och Citrongulslemskivling, lite senare är det blodriskor och trattkantareller som gäller.

2008-08-25 @ 16:13:00
URL: http://asplund.blogg.se/
Postat av: malin

Jag plockar gärna svamp var ut i lördags fick ihop 30 kg karljohansvamt och 2 kg kantareler sen var det lite annan svamp med ca 1 l



smörstekt svamp på hårdmacka så gott så

2008-08-25 @ 16:17:06
Postat av: Mumari svarar

Linda: Tack så mycket :o)

Blodriskor är jättegott! Och trattisar, tacksamma att plocka!

2008-08-25 @ 19:02:30
URL: http://mumari.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0