God Morgon

Loke har blivit stor nu....så pass stor att när han ligger i vår säng så behöver han hela min sida (120 cm) för att få plats, det är rent av otroligt hur fort dom små liven växer!
Jag har fått ligga i skarven i mitten, väl fastkilad med ena axeln nertryckt mellan sängarna och med den sämsta huvudkudden.
Den-sämsta-huvudkudden-som-ingen-vill-ha köpte jag på IKEA, en sån där formad ergonomisk kudde som ska vara bra för nacken. Vi köpte en varsin sån, exakt likadana, jag och mannen.
Jag kunde inte förstå hur mannen kunde tycka att kudden var så skön att sova på, jag fick bara nackspärr.....
....tills jag provade hans kudde och upptäckte att den var 1000 gånger mjukare och mer formbar!
Min kudde sviktar inte en millimeter när man trycker på den, det är som att sova på Guiness Rekordbok.
Jag härdade ändå ut ganska länge med den kudden innan jag upptäckte att dom var olika, jag trodde liksom att det kanske var det som var själva poängen med kudden, att den skulle vara hård och alltså skulle min nacke och mina axlar må mycket bättre.
Nu inser jag att det inte är så....

Från det ena till det andra så ser jag så gräslig ut om mornarna så jag skulle kunna skrämma skiten ur vem som helst, trodde jag...
För en stund sedan krafsade Dumper på ytterdörren och ville komma in. Jag hasade fram till dörren med mina ko-tofflor och öppnade.......och blev livrädd!
Det var inte Dumper som ville in, det var sotaren! Jag hade helt glömt bort att det skulle stå en svartskitig karl och vifta med skrämmande sotartillbehör idag på morgonkvisten!

Jag skrek, Loke illvrålade och hundarna skällde, bara mina kotofflor höll sig tysta....och sotaren...
....jag undrar fortfarande varför han krafsade i stället för att knacka...?

Nu ska hag dricka kaffe.....starkt...

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Liten E

Hahahaha!! You made my day honey:P



Förresten.. kolla in min blogg.. jag är nypiercad.. ompiercad eller vad man säger.. av mig och på mig. Yay ;)

2008-12-18 @ 10:05:26
URL: http://sagoelin.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Hej på dig! Hi, hi! Jag tror jag dånar...

Läser mer när jag kommer hem från jobbet...

Kramen på dig!

2008-12-18 @ 10:58:34
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: helena

va är inte jag med bland dina länkar hur var det med bloggarna oskrivna lag va????

2008-12-18 @ 10:59:05
URL: http://rondellhelena.blogg.se/
Postat av: Blue

Hahaha ja men du gjorde inte som en väninna till mig då iaf... hon trodde att det var hennes morsa som kom o knacka på dörren så hon öppna med morgonrocken halft pådragen o tuttarna "halft flaxandes utanför". Eh heter det halft eller halvt... äh orka ändra... nu får det stå så.



Iaf, det var sotaren då med.... den där jädra sotaren... han verkar gilla att knacka på hos yrvakna kvinns.

2008-12-18 @ 17:22:30
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se/
Postat av: Minna

haha det där var skoj :D



och du, du behöver inte svara på alla kommentarer eller kolla in alla bloggar. det finns dom som kräver ett svar och dom som inte gör det. denna kommentaren kan man t.ex. svara "ok" på... och det är ju inte så lönt så då kan man ju svara i inlägget om man nu känner ett måste att svara - annars: STRUNT I DET.

2008-12-22 @ 18:39:19
URL: http://enfotografsvardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0