God Morgon

Jag har blåst mig yr.....
Det borde fan i mig vara lag på att tillverka reklamblad av eldningsvänligt papper! Vem blir gladare av reklam på glansigt papper??
Det är få saker som gör mig så frustrerad som när jag suttit och huggit stickor att tända med av veden, knökat in tidningspapper och sen när det verkar ha tagit sig lagt in större vedträn.....
-Så slocknar skiten! Det bara pyr och luktar grävling om de stora vedträna....
Men nu så...hoppas jag....det sprakar än i spisen...


Jag och Loke har tomtat lite på morgonen, han brukar komma på att han vill ha sina tomtekläder när han ser min kamera. I morse hittade han även Alfreds tomtemössa och tyckte absolut att jag skulle ha den! Den passade ju riktigt bra till min röda stickade tröja ;o)
Förstå vilken lantlig vinteridyll det var när jag drog på mig storstövlarna och gick ut för att hämta ved iförd tomteluva!
Haha, eftersom bussen åkte förbi precis då kanske jag förgyllde någons morgon!

.....det sprakar inte längre....måste rusa!

Kommentarer
Postat av: Liten E

Men ååh..sötaste ni ;) Jag vill oxå bo på landet och hämta ved och elda och gå i gummistövlar och plaska i gyttjepölar och ha djur! Jag är så avundsjuuuk! Haha! Kram

2008-12-15 @ 13:31:25
URL: http://sagoelin.blogg.se/
Postat av: Lotta

Men så fina ni är !

Haha, alltid skoj att roa nå'n !

Jag har nog skrämt några idag. Eftersom jag är sjuk har jag inte satt i linserna eller borstat håret utan bara gjort en slarvig tofs. Barnen stirrade på mig vid skolan då jag hämtade o lämnade Jenny !!=)

Ha de gott !!

2008-12-15 @ 14:47:14
URL: http://lisenj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0