Dagen idag

Idag har vi varit hos svärföräldrarna och ätit lunch och fikat. Grillat till lunch och hallonpaj till efterrätt! Gott!
Det tyckte Loke med :o)

Efter lunch och fika åkte vi allihopa och hälsade på mannens farmor som bott på ålderdomshem sen en tid tillbaka. Jag har aldrig varit där förrut, det var faktiskt jättefint! Vi satt ute och fikade i solen.

I en innergård fanns det små dvärghöns, kaniner och en igelkottsfamilj som flyttat dit. Jag såg aldrig igelkottarna men hönsen var framme! När jag blir gammal vill jag kunna ha djur omkring mig, jag tror att det är jättebra att ha det på ett ålderdomshem, djur piggar alltid upp!

När vi kom hem till svärföräldrarna igen passade de stora barnen på att bada, jag och mannen åkte en sväng till Ekeby och tittade på kvarnen och alla fina gamla hus där!
Nu är vi hemma....sega...trötta...hungriga....noll inspiration.....

Kommentarer
Postat av: Sofia g

vilken härlig bild...

2008-07-20 @ 19:51:57
URL: http://sofiaoniklas.blogg.se/
Postat av: Lotta

Fint att de har ålderdomshem kvar nå'nstans, här har de lagt ner allt sånt. Det finns bara tråkiga sjukhem kvar =(

Jag vill inte bli gammal i detta länet i alla fall !!!!

Det är ju jätteviktigt att de gamla har både djur o barn runt omkring sig, det verkar vara ett bra ställe som din mans farmor bor på =)

Ha de gott, Kram !!

2008-07-21 @ 00:39:22
URL: http://lisenj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0