Eskilstuna idag

Imorse bestämde vi oss för att åka till Furuvik med barnen. Vädret var visserligen tveksamt, jag var en aning bakis sen igår när jag och Mia partajade lite och jag var riktigt äkta sur och ledsen över en rynka i ansiktet som jag upptäckt.
This is the end of the road liksom....
Men vi packade ihop barnen och började åka, först ner till samhället för att tanka, där ändrade vi våra planer något, vi åkte mot Eskilstuna istället för att gå på Parken Zoo istället.
Mannen ville då passa på att gå på Munktellmuseet först och titta på gamla traktorer.
Barnen tyckte att det var jätteroligt på museet, och till och med jag glömde bort min rynka för en stund. Mannen talade gång på gång om för mig att det inte fanns någon rynka, men skulle han våga säga annat??

Efter museet åt vi lunch på Max, eller rättare sagt i bilen, det fick bli Drive in. Sedan åkte vi till djurparken.
Det visade sig att självaste Magnus Uggla skulle uppträda under eftermiddagen och jag passade på att knäppa ett kort på honom när han satt på en balkong, iskallt betraktande den eventuella publiken.

Det var helt okej på Parken Zoo, men faktiskt mycket trevligare på Furuvik. Det var som att känslan av instängda djur på Parken Zoo var ännu mer påtaglig än i Furuvik. Man kom liksom inte lika nära djuren.  Men det var roligt ändå!

Fler bilder från museet kommer strax!

Kommentarer
Postat av: Monica

du har nog ingen rynka heller tror jag ...

va kul med magnus uggla;)

2008-07-13 @ 21:49:12
URL: http://villmanintesavillmainte.blogg.se/
Postat av: Lotta

Är det på den djurparken de har Magnus Uggla o så en vit känguru, häftigt =)

Smidigt det där med drive in- mat, man slipper hålla reda på barnen, de sitter där de sitter =)

2008-07-13 @ 22:41:47
URL: http://lisenj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0