Flyghavre -självplock.....

Phu...... jag och mannen har varit ute och plockat flyghavre på åkern vid huset. Jag inbillade mig att det skulle vara lite fridfullt att gå och plocka, att jag skulle få en naturligt snygg solbränna om jag bara hade bikini på överkroppen.
Det var jobbigare än vad jag hade tänkt mig och istället för solbränna är jag alldeles full av röda små prickar på hela överkroppen. Det svider......
Vi har dessutom en del tistlar i åkern eftersom vi odlat ekologiskt. Faktiskt inte ett dugg behagligt att traska runt i!

Kommentarer
Postat av: Olle

Ååå...flyghavre! Nostalgi!!

Tänk när man gick fram&tebax på dom oändligt stora åkrarna med stövlarna fulla med blytung lera, intrasslad sån där vad-den-nu-heter-växt runt fötterna, solen gassande på skallen, snorig näsa av den "blommande" havren...fan...det var tider det!!



Hmmm...

2008-07-30 @ 21:16:23
URL: http://enarmad.blogspot.com/
Postat av: Mumari svarar

Aaaah....fins det där trasslet på alla åkrar? Inte bara på våra? Det där trasslet har rivit sönder mina stakars fotvrister eftersom jag hade gympaskor utan strumpor....

Dessutom hade jag nästan en meters svans av den j*kla växten!



Vi har nån åker kvar att plocka på, jag tar femtio spänn/timmen för de som är sugna på att plocka ;D

2008-07-30 @ 21:32:08
URL: http://mumari.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0