God Morgon

Jag skulle få lite sovmorgon idag, åtminståne en halvtimme eller så.....
Innan mannen tog med sig Loke och gick från sovrummet höll Loke på att terrorisera mig i vanlig ordning, drar och sliter i mig för att få upp mig  och försöker bända upp mina ögonlock.
När mannen slutligen går ner med honom hör jag hur Den-Stora-Konflikten utbryter........vällingkonflikten.
Loke har nämligen alldeles själv bestämt att endast mamma i huset får tillaga hans välling. När vällingen är uppdrucken får endast mamma i huset ta hans vällingflaska och ställa på bordet.
Det värsta är att han inte ger sig.
Jag försöker ignorera dom übernaturliga varulvsvrålen från nedervåningen en stund....... tillslut går jag ner, jag kan ju i alla fall inte somna om.
Då sitter LOke i hallen och vaktar köksdörren, pappa får inte ens gå in i köket. Loke har tydligen med våld försökt förhindra att köksdörren ens öppnas.
När jag kommer förvandlas monstret till ett lamm och ger mig sin vällingflaska och sätter sig i soffan och väntar.....
Märkliga idéer han har.
Jag ska för er som inte vet helt säkert förtydliga att Loke är ett litet barn...inte en Pitbull, eller Drake, eller Tibetansk Monstertiger....

Jag vet, jättemånga tycker säkert att det är nu man ska vara pedagogisk, gå in och bryta den onödiga vanan........men jag säger som min vän.....: what-the-fuck?

Kommentarer
Postat av: Eva (kramgo_72)

Vällingmonster eller inte - han är söt och go iaf tycker jag! ;-)

2008-07-20 @ 10:28:43
URL: http://kramgo72.wordpress.com/
Postat av: Lotta

En sån där "mamma ska göra allt"-pojke har jag oxå haft. Vad det än gällde var det jag som skulle hjälpa honom!!

Nu är han ju 6 år o har förstått att även pappa kan, lite i alla fall haha =)



Vad gullig o nöjd Loke blev efter förvandlingen =)

Ha en bra dag !!

2008-07-20 @ 10:49:17
URL: http://lisenj.blogg.se/
Postat av: whatthefuck

Hahaha, så länge man orkar själv så är det ju ok... det kommer komma en dag då barnen är tonåringar och inte vill ha mamma i närheten överhuvudtaget, så varför inte ta vara på även "dom jobbiga" stunderna, hahaha!

2008-07-20 @ 14:06:31
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/
Postat av: Olle

Jag sov som en stock till 11.30....avis?? ;)

2008-07-20 @ 18:48:31
URL: http://enarmad.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0