Gräsklippning

Det ska ju aldrig var "så bara" när man ska göra något! Jag gick upp till maskinhallen för att starta igång vår åkgräsklippare. Det är ju inte så smidigt sm att bara vrida på nyckeln.... nej, man måste koppla på batteriladdaren och greja först. Naturligtvis gick det en propp då, när det var fixat och gräsklipparen var igång satte jag mig på den med Loke i knät. Lägger i en växel men gräsklipparen rör sig inte en centimeter! Jag jockar och grejar och stänger till sist av skiten, ringer till mannen och beklagar mig. Tydligen ska jag kolla så inte bromsen har fastnat, det har den. Jag fixar det och gör om hela den omständiga startproceduren.
Nu rullar gräsklipparen och jag och Loke åker iväg och börjar klippa. Det går rätt bra, över förväntan faktiskt.
Jag försöker efter ett tag övertala Loke att gå in till Ellen och Alfred för det är rätt jobbigt att ha honom i knät och hålla i honom med ena armen. Han vägrar. Han blir bara tyngre och tyngre och när jag nästan är färdig så märker jag att han har somnat på min arm!

Jag lägger i friläge och går in för att lägga honom. Loke märker på en gång vad jag ska göra, vaknar och blir vrålarg.
Han får står på verandan och vara arg medan jag klipper det allra sista.
Men det absolut sista jag ska klippa blir inte klippt, den förbaskade remmen till klippaggregatet hoppar av. Det får mannen ta hand om när han kommer hem.......
Det var skönt att få det mesta klippt i alla fall! Känner mig som en redig karl ;o)

Nu är det lunch som gäller!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Nej det är ju aldrig så bara när man ska till att göra nåt när man har småbarn.

Jag vet när mina tjejer va små o man försökte diska med en unge på armen o den andra hängandes i byxbenet. Ingen diskmaskin fanns i huset på den tiden =(

Visst är det kul att klippa gräset, det blir så fint på en gång !!

Ha en fin dag, Kram !

2008-07-14 @ 11:54:08
URL: http://lisenj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0