Järvzoo

Idag har vi varit på Järvzoo!
Jag var tveksam till att åka dit först eftersom det är en bit att åka och det skulle bli jobbigt för barnen. Men eftersom dom ändå är så pass vana att åka bil längre sträckor så bestämde vi oss för att åka.
Bilfärden gick faktiskt jättebra! Inga problem alls.
Jag har aldrig varit på Järvzoo och hade visst fattat fel, jag trodde att själva djurparken hade något med Lill-Babs att göra, men insåg efter ett tag att så icke var fallet, det var någon restaurang hon ägde på berget.
Lite synd.....tänk om man hade fått se självaste Lill-Babs visas upp i parken!

Men vi fick se andra söta djur, faktiskt så visade sig de flesta djuren, söta björnungar och hungriga lo-katter.
Ekorren på bilden var inte i fångenskap, det fanns massor av söta ekorrar i parken som skuttade runt!

På hemvägen satt jag febrilt och spanade med korpögon efter möjliga öde hus, faktiskt mycket intressantare att fota! Tyvärr så somnade jag i bilen och råkade sova bort den mest intressanta sträckan. Syynd...

Men mannen visade mig en byggnad som han sett när han körde lastbil, kanske lägger upp bilder på den senare!
Just nu är vi ungdomar, dricker lite cider och äter jordnötsringar!
Har ni haft en bra dag?

Kommentarer
Postat av: Lotta

Djurparker är ju alltid roliga att besöka =)

Helst apor tycker jag om att titta på !!

Hoppas kvällen varit skön med cider o jordnötsringar.

Här blev det lite Danmarksöl i kväll =)

2008-07-20 @ 00:09:48
URL: http://lisenj.blogg.se/
Postat av: Olle

Har haft en bra dag! Blivit fattig, men det var det värt! :)

2008-07-20 @ 00:23:09
URL: http://enarmad.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0