Lie-kvinnan

Phu! Efter jag hade klippt gräset kände jag mig tvungen att rensa ogräs i grusgången framför verandan. Man såg i princip inte gruset för allt ogräs. Två skottkärror med ogräs har jag rensat bort och jag har fortfarande en hel del kvar på andra sidan. Barnen var så duktiga och hjälpte till att rensa.
Sen fick jag för mig att få bort en massa brännesslor som växer vid ena gaveln på huset där vi aldrig är, och undet äppelträdet. Vi äger nämligen ingen trimmer så det blir inte gjort speciellt ofta!
Jag gick och hämtade en rostig gammal lie. Jag har aldrig slagit med lie förrut och det var inte direkt någon barnlek. Jag är helt slut!
Det värsta lyckades jag hugga av men gräset bara viker sig. Fy sjutton vad jobbigt det måste ha varit för bönderna innan alla maskiner kom!
Nu har vi tagit en paus, gjort en paj med äpplen, vildhallon och krusbär. Vi får se om jag orkar fortsätta med lien sen.......

Jag ska banne mig kräva massage av rygg och axlar när mannen kommer hem, jag tycker jag är värd det idag ;o)

Kommentarer
Postat av: Eva (kramgo_72)

Ja det är ingen lek att slå med lie - det gäller att den har skärpa också.

Den där pajen lät mumsig ut... vill också ha paj jue!



Som du har farit fram hemma på gården idag så SKA du bara ha massage av mannen - annars så får han med mig att göra! *S*



Kram

2008-07-14 @ 14:48:33
URL: http://kramgo72.wordpress.com/
Postat av: Sanna

helt klart värd massage :9 bra träning det där!!

2008-07-14 @ 16:13:39
URL: http://sannahenefelt.blogg.se/
Postat av: Lotta

Men vad duktig du har varit idag =)

Jag började med gräsklippningen på baksidan men helt plötsligt öppnade sig himlen o det bara vräkte ner regn !!

Typiskt =(

2008-07-14 @ 17:15:41
URL: http://lisenj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0