Mumari goes bärsärkargång

Vad har det tagit åt mig??
Jag varvar grävningen av hål för staketstolpar med en massa andra idiotgrävningar. Jag är så less på vår tomt som bara innehåller typ en ogräsmatta!
Igår planterade jag ju två minibuskar som blev larvigt små på tomten.....
Idag har jag tagit mig en tur i gamla hästhagen och noterat att det finns små olika buskar och träd där till ingen nytta. Jag hämtade min sprillans nya spade och grävde upp en liten rönn.
Nu sällskapar rönnen med dom små buskarna på gräsmatta. Jag var till och med så snäll mot den så den fick mycket näringsrik jord från dyngstacken, blandat med vanlig jord, annars får den väl en chock!
Nu är det säkert en massa trädvetare där ute som tyckar att man absolut inte bara kan gå och hämta ett träd så där och plantera om det mitt i sommaren. Det är säkert så.....men jag provar i alla fall! Jag ska ta hand om trädet väl....
Eftersom det alltid blåser hos oss så har trädet fått stöd av ett armeringsjärn, ett grönt "sidenband" fick förankra mitt träd!


Kommentarer
Postat av: Monica

jisses kvinna ta det lungt

nu ser jag skillnad på håret du måste färga antigen rött eller bleka det helt! eller bli brun igen ;)



Jag tror jag frågat dig ,men missat svaret, vart har du tatuerat dig?
kram*

2008-07-16 @ 13:12:56
URL: http://villmanintesavillmainte.blogg.se/
Postat av: Mumari svarar

Monica: Jag har nog glömt att svara om mina tatueringar :O

Jag har gjort båda på Rough Stuff i Uppsala, många år sedan! Hr du nån tatuering?

Håret ja.... jag blekte det igen härom dagen, blev nöjd med det gylenblonda i längderna, men hårbotten blev kritvit, jag har en guldblond förpackning står som ska färgga i mot hårbotten ;o) Ska bara ta mig tid till det också!



Jag är ju så kort dessutom, hehe, så alla ser ju rakt ner i min hårbotten :D

Kram på dig, nu ska jag ut och leta stora stenbumlingar i skogen ;o)

2008-07-16 @ 13:22:54
URL: http://mumari.se
Postat av: Monica

nää jag har ingen ,men jag ska till veckan om han inte strularler ( eller jag ångrar mig )



det är min svägerska son som ska göra det , han har jobbat bland annat i hedemora,men har öppnat i falun nu , Men jag ska bara göra ett M min första ju ler problemet är att jag inte vet vart jag ska ha den ....

2008-07-16 @ 15:07:20
URL: http://villmanintesavillmainte.blogg.se/
Postat av: Olle

Jösses va du grejar!! Blir trött bara att läsa om det... :P

Själv har jag målat 1/3 husvägg efter jobbet...lite gul här & där nu..jag alltså.

2008-07-16 @ 22:14:02
URL: http://enarmad.blogspot.com/
Postat av: Ann-Sofie

Jag planterar alltid om när det är varmt och skönt och jag vill gräva. Så länge man inte glömmer att vattna kan man flytta vad som helst när som helst. I morgon ska jag flytta en ros fast jag borde vänta i två månader...vem vill gräva när det är regn och rusk i september? Inte jag iallafall.

Ha det bäst!

Ann-Sofie

2008-07-17 @ 17:23:06
URL: http://pz2.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0