Mumaris pensionärshobby

När jag kikar igenom mina senaste tre inlägg om våra turer till olika gruvor inser jag att man lätt kan tro att jag är en gammal tant som åker runt på olika turistmål alternativt sitter hemma och stickar....
Icke!
Jag är livrädd för att bli gammal, men jag har möjligtvis tantat till mig något de senaste åren....
Att åka runt och undersöka/fota olika platser har alltid intresserat mig, på sista tiden har jag nästan blivit lite lätt manisk och tar varje tillfälle i akt att göra det.
Mannen tycker också att det är spännande, speciellt med nedlagda industrier som står öde.
Det som är öde, tomt, kusligt, med spår av försvunna tider fascinerar, det är nog många som fascineras av sådant...tror jag.
Speciellt platser som verkar ha lämnats i en hast, där man ser spår av vardagen från förr är spännande.
Vi har varit vid många olika platser runt i kring där vi bor, och främst då vid gamla gruvorter.
När jag fotar, så är det inte den svenska idyllen som finns att köpa på vykort i varenda turistaffär som jag letar efter. det är just känslan av det övergivna, ödsliga, en skräckblandad förtjusning.
Den typiskt svenska idyllen, med gröna lummiga träd, faluröd, vita knutar, är mycket vacker, behaglig, men för mig ganska tråkig och intetsägande.

Nästa vecka ska jag åka och fota på en plats som fascinerat mig i över tio års tid. Det ligger på privat mark, det är strängerligen förbjudet att vara där. Men jag har pratat med ägarna och dom har lovat mig en rundtur. Jag kommer inte att kunna publicera så många bilder därifrån, men det ska bli mycket intressant!

Kommentarer
Postat av: andrine

sv;hehe, vasrågod =) jag verkligen älskar din design, helt käääääär(a) har du gjort den själv? ha en underbar dag du med! kram

2008-07-05 @ 11:39:22
URL: http://aaas.blogg.se/
Postat av: Olle

I'm baaaack!!!!



Du är inte ensam om pensionärsvanor....våran semester var full av såna nöjen... :)



Har saknat dina coola foton...och dina inlägg såklart! :)



Gonatt!

2008-07-05 @ 23:43:52
URL: http://enarmad.blogspot.com
Postat av: Monica

men det er ju det som gör din blogg så kul det er liksom du ,sen att du tar fantastiska bilder gör ju inte saken bättre ;)

2008-07-06 @ 23:05:44
URL: http://villmanintesavillmainte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0