Ödehuset

Jag gillade den där symaskinen som stod i det övergivna huset, det blev fler kort på den!

Jag gissar att huset är något form av dödsbo som ingen tagit hand om, kanske har några av sakerna försökts att säljas på loppmarknad, i ett hus 50 meter i från detta hus såg man att någon loppmarknad hållts med diverse husgeråd och möbler.
Första gången vi var på den här orten låg det tre stora villor i närheten av huset vi var till igår, alla var obebodda. Idag är dom tre rivna.

Tyvärr så var stora delar av huset ganska vandaliserat av ungdomar, hela övervåningen var nerklottrad och alla saker var utrivna och möbler välta.

Förresten ska jag försöka vara noga att placera alla sådana här inlägg i kategorien "utflykter" så att man lätt kan hitta foton från våra utflykter.

Kommentarer
Postat av: Bella

Ville bara tipsa om ett gammalt ödetorp jag snubblade över för många år sedan! Det ligger i skogen mellan Tobo och örbyhus (om man följer gamla järnvägen). Vet inte om det finns kvar men minns att där fanns massor av gamla saker och möbler....Hann inte kolla så länge eftersom det började bli mörkt (inga gatlyktor i skogen!) och sedan hittade jag aldrig tillbaka dit!

2008-07-23 @ 09:16:01
URL: http://bellasweb.blogg.se/
Postat av: Mumari svarar

Bella: Tack så mycket för tipset! Det ska jag undersöka nästa gång när vi har tid över och är i krokarna!

Har för mig det fanns en hel del övergivet i trakterna där, men mycket är nog rivet nu...

2008-07-24 @ 09:55:04
URL: http://mumari.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0