Tantiga ord

Inspirerad av min vän Whatthefuck måste jag bara skriva lite om det här med ord...
Det fins ju helt klart en mängd kategorier av ord, barnord, vuxenord, barnförbjudna ord, obegripliga ord och sen dom fruktade tantorden.....
Kommer ni aldrig på er själva med att uttrycka er med ord ni aldrig nånsin skulle säga högt?
Man hajar liksom till när man säger det och undrar:
-Var det min mun som sa det där??
Jisses, det är ett ord som dyker upp titt som tätt när jag skriver. Men jag har aldrig använt det högt, jag minns att det var ett ord som pappa använde mycket när jag var liten, och då borde det ju vara tämligen omodernt nu?
Som jag skrev i min kommentar till whatthefucks inlägg:


Jag tänker jisses, jag skriver jisses, igår sa jag det högt i bilen när jag såg en kossa med gigantiska solbrända tuttar, då blev jag rädd och undrade var det var för tant som använder såna ord i min bil, sen insåg jag att det bara var jag i bilen....då blev jag ännu räddare. Endast en begäran om att visa leg på bolaget i morgon kan rädda min ungdomlighet denna helg!

En bekant använde sig plötsligt av orden "tjosan", det lät väldigt roligt, speciellt som han är ett antal år yngre än mig och dessutom kille. Det är bara nyp i kinden som saknas! :D
Ibland poppar det dessutom ut märkliga slangord ur min mun som jag aldrig någonsin brukat förrut, jag blir lika förvånad varje gång och undrar  varifrån det kom??

Kommentarer
Postat av: whatthefuck

Hahaha, jag använder också ordet "tjosan"... patetiskt men sant.... Jag tror jag måste till systembolaget och känna mej lite ung jag med... Hahaha.

Jag kommer ihåg en tid då man kände sig "vuxen" när man gick till systemet, nu går man för att man vill känna sig ung, hahaha... vi är lite sorgliga, du och jag! Hahahaha!

2008-07-11 @ 18:52:38
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/
Postat av: Olle

Ja det är bara att acceptera fakta...30-strecket närmar sig! Hårt, kallt, skoningslöst... muahahahhaaaaaaaaaaaaaaaaa....aaa...

2008-07-11 @ 21:06:31
URL: http://enarmad.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Lite skrämmande är det med de här "tantiga" orden, nu brukar ju mina oftast komma när jag pratar med stammisarna i vår butik o de ligger ju runt 70 bast o då är det ju okej!

Men ibland slinker såna ord ur min mun även privat, känns lite obekvämt =/

Theo frågar: Vad betyder hugaligen?

Jag svarar: Vet väl inte jag!

Theo: Men du sa det ju nyss.

Jag: ??? Åh nej, betyder det att jag börjar bli gammal !!!!=(

2008-07-11 @ 23:02:34
URL: http://lisenj.blogg.se/
Postat av: Mumari svarar

whatthefuck: Haha, det är så himla sant, men får snudd på ett pirr i magen innan man går in på bolaget...; "tänk om jag får visa leg...hoppas..."



Olle: Man ska neka och vägra inse in i det längsta.....



Lotta: 'Asg' Hoppsan Kerstin är ett bra uttryck också som man förtränger att man använder då och då! :D

2008-07-11 @ 23:27:51
URL: http://mumari.se
Postat av: Olle

För att vara ännu mer elak så har jag hört att leg.kollen på Bolaget sker slumpmässigt...det dyker upp en ruta om leg.koll i deras kassor, och för att komma vidare i betalningen så måste dom kolla leget. Det var därför ett 70-80årigt par inte fick köpa, som det skrivits om. :)

Så vissa av gångerna du (ni...gäller WTF oxå) visar leg så är det inte för att ni ser såååå unga ut...utan för att kassan vill det... muahahahahhaa...aa...ha.....a....y...!



Nu har jag varit grym elak!!! :)

Kommer aldrig mer få sälja en Talang till dig...shit...vad har jag gjort???

2008-07-12 @ 09:16:43
URL: http://enarmad.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0