Den nedbrunna byn

Idag har det varit en sån där typisk gnäll-om-allt-och-ingen-ting-dag för Loke liten. Dessutom en riktig högsommardag. Jag kände desperat att jag måste hitta på något för att inte bli galen.
Så jag och barnaskaran tog Tattar-Buicken till min vän WTF, hon var ungefär lika rastlös som jag.
Vi fikade och sen begav vi oss ut i en skog där det förr i tiden legat en by som brann ner helt och hållet. Det sägs att det legat närmare 200 hus där.
 
Vi såg en ganska stor ruin från något som kan ha varit ett djurstall, en jordkällare och någon husgrund. Det finns säkert mer att upptäcka men det kändes inte riktigt lämpligt att trava runt bland brännvesslor och taggbuskar med alla barnen och leta.

Något skumt med skogen måste det ha varit.....Alfred åldrades i en rasande fart så fort han klev in där....

Och Loke blev till ett litet skogstroll, hoppas han inte klämde svansen i blöjan ;o)

Nu är vi hemma, jag tänkte redigera bilder, men jag sitter med datorn ute på altanen så ljuset är inte det bästa. Fy sjutton vad varmt det är, finns knappt nån luft att andas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0