Glassnostalgi!

Innan jag hämtade Ellen och Alfred i skolan åkte jag och Loke till 67:ans grill och köpte oss en varsin hamburgare, vi hade inte fått i oss någon lunch efter som min dagsplanering som vanligt sprack!
När jag var in och hämtade maten såg jag att en av tjejerna som jobbar där hade en megaläcker t-shirt! Lite retrostuk med en TopHat på och GB-märket! En sån vill jag ha tänkte jag och frågade hur man fick tag i en sådan! Dom hade fått från GB, det var förra årets modell så vitt jag förstod och hon visste inte om man kunde köpa dom.
Årets modell skulle dom snart få och den var det TippTopp på! Min favoglass!
Jag fjäskade lite och undrade om dom kunde fixa så jag kunde få köpa en tröja genom dom, vi är ju trots allt stammisar!
Hoppas hoppas!
Det var stort när man var liten och fick en hel stor TippTopp! Jag kikade in på GB:s hemsida nyss och blev alldeles nostalgisk! Man kan känna smaken av glassar som fanns förr i tiden bara av att se de gamla plancherna. Här är en från 1986, på den tiden tillbringade vi somrarna i vår båt i skärgården. Glass fick man när vi tankade båten eller om man var tvugnen att stanna vid någon liten skärgårdsaffär, och det var inte ofta.
Oftast så åt jag en gul Pop-up och min bror en brun Pop-up. Ibland LakritsPuck eller BubbelPop, där pinnen var gjord av godis! Hur ballt var inte det?
1986 års gb.affisch
Eftersom jag och min bror var tvillingar så var det en oskriven regel att vi skulle ha lika fast ändå olika, precis som med Pop-upen! Samma gällde tuggummi, brorsan tog alltid blått HUbbaBubba, för det var ju en killfärg, då var jag tvungen att ta röd HubbaBubba, fast jag egentligen tyckte den blå var godare. Brorsan valde alltid Kalle Anka-tidning, då kände jag mig tvungen att välja Musse, som liksom var lite av en motsats!
Knäppt...
Nu för tiden heter ju inte ens Pop-up Pop-up längre....calippo, förstår inte varför dom skulle byta namn?

Nu kom jag av mig helt, hade inte planerat att skriva det här utan berätta om resan till Granngården! Återkommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0