Nya kameran! :o)

Jag har snudd på slagit ett antibloggrekord idag! Jag har inte hunnit med att skriva något.
Efter barnens skolavslutning åkte vi till stan. Vi tog vägen förbi gården där mannen jobbar så jag kunde ta hans bil in till stan eftersom startmotorn i min bil är i tveksamt skick.
Inne i stan gick det undan, en systemkamera införskaffades och en snabblunch på McDonalds intogs.
Jag hade bråttom hem sedan för att prova min nya kamera! Tjihoo!
Av någon anledning så gick både eftermiddag och kväll upp i rök av massor med småsaker som skulle göras och besök framåt kvällningen.
Jag har hunnit prova kameran lite smått, men inte laddat in några bilder i datorn än. Men wow, det jag har hunnit undersöka på kameran verkar vara kanon!
Det är nog enklaste modellen av systemkamera, jag är väldigt grön inom detta område trots att jag gick fotokurs på gymnasiet och fick MVG! Jag minns inte ett skvatt av den kursen, jag får prova mig fram!

Nikon D40


vinn en CupCake-top HÄR

Kommentarer
Postat av: Mia

Grattis till din nya kamera! Alltid kul med nytt....



Jag har själv nyss köpt ny kamera, men fegade med en kompaktkamera. Enklast så, även om jag egentligen är sugen på en systemkamera... :-)



2008-06-11 @ 22:59:19
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Rebecka

Gissa vad som har två tummar och är mäkta avundsjuk på din nya kamera?

Jag gick Foto & Grafisk formgivning på gymnasiet, mvg här också. Känns lite bortkastat nästan, med tanke på att minsta lilla snorunge kan ta bilder med digitalkamera idag. :/



Nu ska jag sova, ska upp i tidigt imorrn också kämpa mig iväg till Borås.. suck. Och apropå det där i min blogg, familjetrasslet osv.. don't worry about it, det är mycket bättre nu. :) Du är söt och häftig som ens reagerar dock, inte många som bryr sig.



Natti nu! Hoppas du haft en bra dag!



Btw, dina barn är så söta att jag får insulinpåslag av att titta på dem. Bra gener. ;)



Kramar.

2008-06-11 @ 23:30:42
URL: http://hagalen.blogg.se/
Postat av: Helena

Åh va kul med en ny kamera!!! Vill åsså ha en ny men jag får nog vänta ett tag med det....Min funkar rätt ok och de är ju inte gratis precis....;)

Ha en trevlig dag!

2008-06-12 @ 12:51:59
URL: http://helu76.blogg.se/
Postat av: Eva (kramgo_72)

Grattis till nya kameran!



Just Nikons D40 är en av dem jag sitter och kikar på just nu när jag försöker bestämma mig vad jag ska köpa för kamera.

Kan inte bestämma mig för om jag ska ha en Nikon, Canon eller Pentax??? Någon som kan komma med bra tips och råd?



Kram

2008-06-12 @ 15:31:40
URL: http://kramgo72.wordpress.com/
Postat av: Mumari svarar

Eva Kramgo: Hr du haft systemkamera förrut? Jag valde d40 just för att jag läst många rekomendationer att den ska vara suverän som första systemkamera! Jag kan ju inte uttala mig så mycket än, mycket nytt att lära sig!

2008-06-12 @ 15:36:01
URL: http://mumari.se
Postat av: Eva (kramgo_72)

Jag har inte haft någon egen systemkamaera - men sambon har en som har ett par år på nacken.

Har också hört att just Nikons D40 är en bra "nybörjar-kamera". Får jag vara fräck och fråga vad du fick ge för din??? ;-)



Jag bara måste ha en ny kamera snart - kan inte fortsätta att fota med mobilkameran för då blir jag knasig... Går inte att fota makro och inte går det att zooma bra heller!

2008-06-12 @ 15:48:35
URL: http://kramgo72.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0