Projekt "Lekpark"

I morse gick jag ut med barnen och var så där käpprätt jättehurtig. Nu jäklar skulle det ordnas lekpark på tomten åt ungarna!
Jag behövde ju bara bygga en slags stege/trappa som skulle hålla upp den ny-begagnade ruschkanan och fästa den i marken. Lätt som en plätt.
Sen skulle en oregelbundet formad sandlåda grävas, även det skulle bli a piece of cake eftersom hundarna redan påbörjat en stor grop där.
Jag visste inte hur jag riktigt tänkt mig med kanen, eller vad jag skulle använda att byygga av....tafatt spättade jag lite i marken och konstaterade att det var en sten här men inte där....sen då....?
Bättre att börja med sandlådan i stället!
Barnen tyckte det var mycket roligt att hjälpa mig och gräva. Vi skottade jord, kärra efter kärra, passade på att fylla igen resterande hål som hundarna grävt i gräsmattan med jorden vi grävde upp.
Loke hjälpte till han också, han tog många nävar jord och slängde ner i poolen.
När grävningen var klar uppstod helt plötsligt samma problem som med ruschkanan......; hur ska jag fortsätta nu då? Jag hade ju tänkt mig kanter av runda pinnar, så att det egentligen ser mer ut som en rabatt/damm. Men hade jag några sådana pinnar?
Nej, givetvis inte..... tafatt irrade jag runt och vände och vred på utdömda stängselstolpar och okapade vedpinnar, tittade på vår rostiga handsåg och funderade på om det var bensin i motorsågen....
Sen kom min kompis Mia över och hjälpte mig att lägga projektet lekpark på is ett tag.
Vi fikade, åt kotårta och barnen lekte. Det bestämdes att mina barn skulle följa med henne hem och leka med hennes barn och även sova över där. Så jag passade på att åka in till stan med Loke, dels för att kolla in rean i klädaffärerna och för att köpa färdig rabattkant på metervara! Slött va?
Min och Lokes lugna resa till stan är ett kapitel för sig, jag ska strax skriva om den också....

Kommentarer
Postat av: whatthefuck

Haha, din lögnerska!!!! när du ringde sa du att Du grävde... du tvinga ju barnen! Hahahaha! Underbart! Hahahaha

2008-06-26 @ 21:12:26
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/
Postat av: Mumari svarar

Whatthe...: Haha, men det kan faktiskt omöjligt klassas som riktigt barnarbete, dom fick ju ingen lön ;o)

2008-06-26 @ 21:14:40
URL: http://mumari.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0