Småbarnsstress

....sakta börjar jag känna mig något normal i min stressade hönshjärna.....
På Loke måste det ha växt fram små demoniska horn under natten. Han har varit på ett rent ut sagt djävulskt humör hela dagen. Vi åkte till stan efter lunch, butiken med tårtdekorationer öppnade inte förrän klockan fyra, men jag skulle till Rusta och skopunkten före tårtbutiken.
Jag skulle också möta Hertiginnan för att avklara lite ärenden med henne, så det ordnade jag först.
Jag måste bara uttrycka btw hur irriterad jag är på Uppsala, där det är vägarbeten och tjoflöjt och avspärrningar överallt! Man tror man hittar med kör helt åt skogen fel.....svettig och irriterad över att jag kört fel ett antal gånger kom jag äntligen fram till Rusta.
Där växte Lokes horn ut lite till och blev aningens längre, vilket resulterade i att ungen blev aningens bråkigare.
Han drog och slet i mig, jag fick inte stanna och titta på vad jag ville. Givetvis hittade jag ingen kundvagn att placera Loke i heller, utan han och jag vallade varandra runt i affären medan dom stora barnen försökte övertala mig att köpa hängmattor och grodformade töntiga stearinljus.
Det var nära att jag köpte en födelsedagspresent åt mannen där också, dom hade ett bra erbjudande, men jag ville inte ta nöjet att få välja färg själv ifrån honom ;o)

Men mannen bör ju börja tänka praktiskt nu när ålderns höst kryper allt närmare :D
När det var dax för Skopunkten hade Lokes horn om möjligt blivit ännu längre.....ungen var rabiat galen/klätterapa. Han vägrade prova sandaler. När jag hjälper Ellen att prova skor och vänder ryggen till Loke för en sekund så sitter han vips uppe på en hög stege som är till för att man ska nå de högsta hyllorna......illröd och ihopskrynklad i ansiktet....han har fabrik i blöjan....
INTE JUST NU!!!!! viskar jag mildt för mig själv med ett sött leende på läpparna.....
Efter att ha tvångsprovat sandaler på Loke, Övertalat dottern att gympaskor är med användbart än högklackat och hittat ett par skor till Alfred går vi/bär-skrikande-Loke till bilen.
Nu har tårtbutiken öppnat och där ska jag möta svärmor Eva.
Jag blir ståendes en stund inne i stan, det hade visst hänt någon olycka, men sen, äntligen är jag framme vid tårtbutiken!
  
Jag fullkomligen skänkte över barnansvaret på svärmor Eva, sååå skönt. Som den bästaste farmor hon är så hade hon tablettaskar i väskan. Tack gode gud för tablettaskar!
Smått förvirrad valde jag färgad sockerpasta till tårtan, och smakessens. Jag var så slut i huvudet av Lokes humör att jag inte visste vad jag hade tänkt att köpa. Det ska bli spännande att se hur jag har tänkt knåpa ihop en tårta av det jag handlat!
Men jag vet så mycket som att tårtan kommer inte att tillverkas ikväll....då kan det inte bli annat än pannkaka....

Kommentarer
Postat av: Monica

oj vilken dag , och små ungar med dårligt humör är som sagt ingen höjdare när man ska kika rundt i butiker!

Och du kanske har rätt gör tårtn i morgon ;)

Lycka till

2008-06-23 @ 21:24:30
URL: http://villmanintesavillmainte.blogg.se/
Postat av: Mumari svarar

Monica: Haha, ja, jag gör nog rätt i som väntar med tårtan....det blev ju bara värre är jag kom hem också...

2008-06-23 @ 21:39:18
URL: http://mumari.se
Postat av: Lotta

Vilket sammanträffande min gubbe fyller oxå år i morron hade jag sprungit på en så fin rullator hade jag absolut köpt en till han bara för att jävlas,hehe =)

Men istället får det bli en stekpanna med tillhörande stänkskydd. Han gillar att flöta ner spisen men inte att torka rent så det blir ju perfekt =)

Ha de bra, Kram !

2008-06-23 @ 22:48:48
URL: http://lisenj.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Nästan 200:- i prisskillnad men rullatorerna ser ju exakt likadana ut??

2008-06-24 @ 15:46:38
URL: http://hagalen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0