Hemma igen

Som jag började det förra inlägget som kom av sig och blev något helt annat:
Jag hämtade upp barnen vid skolan.... sen bar det av till Granngården för att inhandla diverse pryttlar som på ett eller annat sätt kan döda flugor. Lika bra att slå på stort tänkte jag som fortfarande kände mig allmänt ilsken och irriterad av fluginvasionen hemme. Jag köpte spray, nå slags penna man ska rita osynligt med, lät spännande, och sen små remsor, FlyKill, dom vet jag ju av egen erfarenhet att dom funkar, sen fjärilen jag tagit hand om tog sin första flygtur och satte just på en FlyKill-remsa och dog! Läas historien om Rädda Joppe här!

Loke var som vanligt vild inne på affären, han hittade en massa hedeliga råttfällor som rasslade fint, tack och ov var dom ju inte riggade!
Snäll tjej i kassan gav mina tre barn en varsin mini-fågelskrämma, jag vet inte vad syftet var, om barnen skulle bli lugna och snälla eller om stressad mamma skulle bli rädd och flyga sin kos så att barnen kunde få härja fritt :D
Barnen blev i allafall mycket glada och Loke förstod genast att det faktiskt var ett svärd man ska fäktas med som han hade fått!

 Tack så mycket! :o)
Till mannen köpte jag förresten nya efterlängtade arbetsskor också, jisses vad dyra dom är! !000 pix bara för att man ska smutsa ner sig i dom!
Hutlöst!
När vi åkte hem åkte jag en mindre väg, genom små byar och skogar, det är så tråkigt att köra landsvägen jämt!
När jag körde förbi en äng älgade det upp en hel j*kla tranfamilj på vägen! Dom brände över vägen framför bilen i säkert  150 kilometer i timmen, jag tvärnitade medan jag famlade efter mobilen för att knäppa kort. När jag väl fått fram den hade familjen hunnit långt bort. Knäppte ett kort, men det blev mycket suddigt!
Jag visste inte att tranor håller ihop i par!?
Ungen såg rolig ut i alla fall!

Nu ska här saneras på flugor och fixas! Mer om det senare ;o)

Vad har ni gjort idag?

vinn en CupCake-top HÄR

Kommentarer
Postat av: Olle

Missade jag dig igen?? Smyger du in?? :)

Stod och tänkte idag att "det var längesen fru Bernström var hit" faktiskt... Åsså var du där..

2008-06-10 @ 20:12:40
URL: http://enarmad.blogspot.com
Postat av: Mumari svarar

Olle: Haha, jag förstår inte hur du inte kan höra att vi är där! Loke blir ju skvatt galen varje gång, jag tjatar och han bubblar/skriker/skrattar. Det borde vara omöjligt att missa!

Dessutom borde mina fullgasväxlingar med volvon som har tvärslut koppling höras lååång väg!

2008-06-10 @ 20:24:10
URL: http://mumari.se
Postat av: Olle

Tror du smyger iaf! :) Undviker mig...snyft...

2008-06-10 @ 20:47:34
URL: http://enarmad.blogspot.com
Postat av: Mumari svarar

Olle: Haha, jag skulle omöjligt kunna smyga med tre illbattingar även om jag försökte! Vi gör ombytta roller nästa gång, jag piper...du lyssnar!

2008-06-10 @ 20:51:03
URL: http://mumari.se
Postat av: Olle

Bra upplägg! Men tänk på att jag är lite hörselskadad, så du får pipa HÖGT!!! Använd helst en båt-tuta...

2008-06-11 @ 08:39:00
URL: http://enarmad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0