Blondinbella syns fast hon är borta och förgyller min sjuka dag

Jag fick Amelia med posten idag, precis vad jag behövde dom korta stunder jag får ligga still på soffan och koncentrera mig på att vara sjuk!
Blondinbella dyker upp överallt hon, också i det här numret av Amelia.
Rubriken är "De nya bloggtyckarna" och Blondinbella, Hanna Fridén och Katrin Schulman är dom de skrivs om.
Amelia har gett Blondinbella två små klatchiga amelia-a:n i betyg, Hanna och Katrin har fått 3 stycken.

Om Blondinbella står det att hon coachar andra unga bloggare, på vilket sätt gör hon det? Genom att andra bloggare läser hennes blogg eller är det så att hon sysslar med någon slags bloggskola som jag inte känner till?
Blondinbella vill gärna vara en förebild för unga tjejer till skillnad från Katrin, hon påstår att hon skriver enkom för sin egen skull och vill absolut inte ses som en förebild....speciellt inte för unga tjejer!
Ganska bra självinsikt i alla fall :oD den kunde hon dela med sig lite till Blondinbella av!

Sen jag såg Blondinbella på Debatt på svt har jag väldigt svårt att se något av det hon skriver som vuxet, jag hör bara hennes barnsliga röst i huvudet! Som en ljudbok ungefär spelas hennes blogginlägg upp i min hjärna....


Foto: Scanpix


Kommentarer
Postat av: Pappa C

Oj! Vafint det blev!

Rött å grannt!!!!!

Beträffande dessa tre damer då.

Jag kan inte riktigt relatera till unga lobotomerade bimbos. Vi hittar inga naturliga gemensamma referenser.

Dom går på sturekompaniet. Jag går på föräldramöte. Dom gör Draja. Jag gör välling.

Funkar inte.

2008-03-26 @ 13:23:06
URL: http://www.pappac.se
Postat av: Marie

Pappa C:
Ja, du har så rätt! Samtidigt kan jag inte hålla med alla som förespråkar bojkott av dessa bloggare med moriveringen att man kan tiga ihjäl dom om dom inte får uppmärksamhet. Jag går ofta in och läser bimbobloggar, för det roar mig, det får mig att känna mig smart och är balsam för mitt ego ;o)
Men det är skillnader på deras och mitt liv...BIG TIME..
Din sista mening var så sann, man vet att man lever och trivs med det!

Angående utseendet på den här bloggen så tycker jag den ser för bedrövlig ut....men jag orkar inte ändra den..än..

2008-03-26 @ 13:29:54
URL: http://mariwi.blogg.se
Postat av: Pappa C

Jag vet inte heller var jag skall kommentera.
Men jag har valt att skriva i motpartens blogg - dels för att förära denne med ett besök, och dels för att den oftast får ett litet trevligt mail.

Bra där om egobalsam. Du har rätt. Och jag läser ju genant nog deras bloggar. Och jag läser dessa sura bloggar bara för att andra läser dem och för att jag vill ilskna till över nånting.

Finns en harmoni i att uppleva lite smygvrede på eftermiddagskvisten också.

2008-03-26 @ 13:42:53
URL: http://www.pappac.se
Postat av: Mattias

Ja jag håller med och det är ju befriande att alla fall C Schulman inser att hon inte ska ge sig ut för att vara nån förebild för yngre tjejer. Blondinbella coachar alltså yngre tjejer tycker hon, ja vad säger man?

Blondinbellas blogg läste jag nån gång av nyfikenhet tidigare men orkar inte läsa den bloggen längre.

Schulman läser jag ibland. Till henne och bröderna känner jag mest ett stort agg men stundtals glimtar de till med roliga, tänkvärda inlägg.

För övrigt bytte jag också nyligen från blogger till blogg.se och har inte ångrat mig än men det känns trist att två års bloggande blev kvar på den gamla bloggen.

2008-03-26 @ 13:45:02
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: Marie

Ja, visst känns det lite trist att byta blogg...
Katrin verkar tro att hon skriver med humor och ironi, men det blir bara pinsamt dåligt.
Men jag följer många dåliga bloggar bara för att inspirera mig ;o)

2008-03-26 @ 13:59:43
URL: http://mariwi.blogg.se
Postat av: H.E.R.T.I.G.I.N.N.A.N af Uppsala

jag har svårt att tro att dessa bloggare tjänar 50 000 kr i månaden då de åker buss. Varenda en åker buss vilket jag aldrig gör.

2008-04-21 @ 11:05:38
URL: http://veckomagasinet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0