En del av dagens fynd

Jag hittade ett fat i samma affär som den skamfilade handen låg. Tänkte att det skulle bli jättefint som fruktfat. Dessvärre verkar det vara tillverkat av något gummiliknande och luktar verkligen sjukt illa. Om man luktar nära i alla fall. Där på vill jag inte lägga något som är avsett att stoppa in i munnen!
Så länge får det agera ljusfat, ställde dit lite turkosa ljusprylar, jag samlar på turkost glas :o)
Loke har redan varit där och knyckt värmeljuset och hann passade samtidigt på att bryta bort veken på blockljuset....dom var släckta....bara så ni vet!


Jag har också varit på Systembolaget! Tänkte att vi skulle göra ett nytt försök att dricka lite vin ikväll. Den här gången överträffade jag mig själv i smarthet! Jag köpte tre SMÅ flaskor vin, två vita och en flaska rött. Någon borde falla oss i smaken! För säkerhets skull köpte jag några fjårtiscider också, ifall det blir svårt att få ner vinet så kan man grundmåla magen med en eller två Cube ;o)
Vi får se om det går bättre än sist....för hoppningsvis slipper mina blommor baksmälla...


Notera den lilla vita ängeln på ena flaskan! Jag övervägde starkt att köpa en flaska Diablo också för jämställdhetens skull ;o)
Den vita korgen fyndade jag för 69 spänn, den var riktigt fin tycker jag, den är nu fylld med tidningar och Lokes älskade böcker. Stolen som vinet står på är från sekelskiftet.
.....alltså...förra sekelskiftet. Tro inte att jag levde redan då och brukade stolen, den kommer från min farfars barndomshem i Dalarna! Jag tycker den är fin som den är med nött färg så jag har inga planer på att rusta den.

Kommentarer
Postat av: Eva B

Snyggt stileben, stolen är helt underbar som den är!

2008-03-28 @ 16:13:32
Postat av: Olle

Är det från Ikea? :)
Vin är inte gott...tar mig nog en öl...fast det smakar ingenting..däbbt i däsad!

2008-03-28 @ 16:58:36
URL: http://enarmad.blogspot.com
Postat av: Marie

Ja, jag gillar slitet, precis som vår kista till soffbord, givetvis köpt på ikea ;o)
Olle, passa på att dricka vin då då om du ändå inte känner nån smak :oD

2008-03-28 @ 17:09:38
URL: http://mariwi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0