Förklarar modebloggning

Ni som föjt min blogg vet att jag tycker att det är skoj att driva med alla dessa modebloggar.
Jag kände därför att jag måste förklara min modebloggning lite ;o) Det är ju inte så att jag är helt ointresserad av mode, tvärt om är jag en väldigt fåfäng människa när jag har möjlighet till det :o) Det som gör att jag ofta dissar modebloggar är att många, dom flesta, är så fruktansvärt enformiga. Inlägg med "vill ha", "Dagens outfit", "Måste ha", "Önskeoutfit" osv varvas om vart annat och skapar allt som oftast ganska lika och skittråkiga bloggar i mitt tycke. Jag har hittat ett par stycken som faktiskt skriver personligt som jag går in på lite då och då som är bra. Ibland går jag in på dom jag inte gillar väldigt ofta bara för att få någon slags tvärt om-inspiration att skriva! Jag är knappast någon modeslav, men är ändå väldigt noga med vilka kläder jag väljer. Jag är nog en typisk jeanstjej. Jeansen måste sitta perfekt, annars kryper det i hela kroppen på mig. Jag klarar inte av sådana som varit inne ett tag nu med hög midja och smala nertill. Jag kommer nog ha tajta jeans med mycket låg midja tills mina barn skäms för mycket för mig och tvingar mig att ha blommig kjol när jag blir pensionär!
Till jeansen har jag oftast någon kortärmad top, gillar t-shirtar med lite retro tryck på. Jag bryr mig inte så mycket om vad som är inne för tillfället utan kör mitt eget jeansrace. Jag är gammal nog att inte bry mig ;o) Som jag nämde i tidigare inlägget så är jag ganska liten till växten vilket gör att det är svårt att hitta kläder som sitter bra på mig, det finns aldrig jeans i min storlek utan jag får sitta och sy in. Jeans är nog det enda plagg där jag känner att det måste vara märkes, jag använder Lee och Rock and Republic, jeans håller ju länge och är faktiskt värda att kosta på lite. Fram för märkesjeans i mindre storlekar än 24"! Propagerar man för det så får man ätstörningar slängt i ansiktet, men jag lovar att det finns så små vuxna som är friska.
Hemma till vardags så är det bekvämlighet som står först, mjukisbyxor ääär skönt att ha och det finns ju faktiskt snygga sådana också.
Men däremot när jag jobbar ute i lagården, då får det kosta, för det gör det att ligga på topp ;o)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0