God Morgon, jag önskar mig vardagslyx ;o)

Jag önskar mig sovmorgon! Och lugn och ro när jag kliver upp....DET skulle vara lyxigt.
Dom stora barnen är så fruktansvärt morgonpigga, fast dom har påsklov nu så är dom uppe och leker tidigt om mornarna, och låter som en hel tomtearmé.
Bara att masa sig upp eftersom Loke promt vill gå upp efter han hört dom.
Idag var det en sån där underbar morgon, Ni vet, när man fläker upp ytterdörren och andas in morgonluften i soluppgången och bara älskar livet.
Not...
Jag slogs baklänges av en ohygglig stank när jag kom ner för trappan. Någon av hundarna har varit rätt kass i magen....... jag har skurat halva morgonen och mumlat okristliga ord för mig själv.....
När jag skulle göra välling till Loke hittade jag en trolig orsak till misären på golvet. Eller rättare sagt den troliga orsaken var borta och uppäten.
Ännu en gång har någon hund snott en burk med välling, malt sönder den och käkat upp innehållet. Det har hänt förut,, läs här.
Tur att jag hade ett nytt paket.

När vi går och lägger oss så stänger vi alltid dörren till köket, vår en hund har en förmåga att gå bärsärkargång och slita upp skåp och länsa allt. Nu har den lymeln lärt sig att öppna dörren. Jag brukar ställa för barnvagnen, men nu har han fått upp dörren i alla fall. Men den går att låsa med en skruvmejsel, tji får han i natt...hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0