Hilfe, jag är mörbultad

Hilfe, jag är mörbultad.
Jag hann i princip bara in och klä av mig ytterkläderna efter morgonlagårn s ringde djurbilen och sa att han snart var framme. Det var bara att bege sig ut igen.

Det gick hyfsat bra att lasta kalvarna, men en del var som råstarka vilddjur och vägrade gå. Dessutom blev det rejält halt i gången, och just där lyckas jag halka, jag for frammåt mot dyngrännan och försökte ta emot mig mot en grind, missade och fick någon kant rätt in i revbenen i stället. Det gör oooont och jag har blåmärken överallt......
Det är tur att jag alltid har praktiska kläder när jag jobbar, bara att slänga in i tvättmaskin ;o)
Jag undrar bara hur jag ska kunna ha klänning nu och visa mina långa ben som har blivit fulla med blåmärken........men visst kan man ha tights under klänningen? Då kanske jag slipper frysa när jag jobbar också ;o)


*fram för mer kvinnliga arbetskläder*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0