Klä dig med stil på jobbet! *Kopierat från gamla arkivet*

Fredagen den 12 februari
Blondinbellan kör en innelista på fredagar. Hon framför på ett intellektuellt sätt sina tankar, här är nummer ett på hennes lista innehållandes två punkter:


1. Kvinnlighet.
Oavsett om man är feminist, idrottare, pojk-flicka, whatever! Så tycker jag att det är på tiden att vi bejakar våra feminina sidor. Under senaste tiden har det varit ett sånt hysteri om att vi ska vara jämställda med männen. Det är väl självklart! MEN ska man behöva vara mindre kvinnlig för det? Ska vi sluta svassa runt i kjolar, höga klackar och målade läppar bara för att vi ska se professionella ut? Vi ska njuta av att vi är just tjejer och bry oss mer om vårt yttre. Jag är trött på kvinnor/tjejer som har slutat bry sig om hur man ser ut. Världen idag är utseendefixerad, face it!
Varför tror BB att feminist = att klä sig manligt och och inte sminka sig?

Hennes lilla "vuxenvärld" verkar vara antingen svart eller vit. Antingen så klär man sig okvinnligt *punkt* eller så klär man sig kvinnligt *punkt*



Jag är noga med mitt utseende och ja, banne mig om inte tjejen har rätt, det är nog roligare att jobba och samtidigt få känna sig kvinnlig! Inte minst för att mannen ska uppskatta det! Han tycker ju inte att det är speciellt kul att behöva se mig i arbetsbyxor varje dag, nej, då blir han nästan lite småsur.
Tråkigt nog tappade jag en lösnagel i halmen och en kalv var genast där och slukade den, så jag blev tvungen att trippa in och limma fast en ny!


Jag vill också påpeka att jag inte är feminist, anti-feminist eller dylikt. Jag använder bara sunt förnuft ;o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0