Om frieri på skottdagen och bröllopsbestyr

Jag tycker det HÄR är modigt......riktigt modigt.
Men kan det egentligen kallas frieri? Ett frieri innebär ju att man (trodde jag) ber en specifik person att gifta sig men dig? Det lutar lite åt att eventuellt köpa grisen i säcken om Pia är så traditionell och kanske även då tänker följa andra traditioner. Hur snart bör man gifta sig efter ett frieri enligt traditionen?
Men det är roligt, jag hade aldrig vågat, kanske mest för att jag är väldigt misstänksam av mig och skulle tro att mer än hälften av brevskrivarna var mördare och psykopater och hade fetish för udda sexlekar där man knyter fast varandra i träd och dylikt.
Hur viktigt är egentligen själva frieriet?

Jag och min man är inte särskilt traditionella...jag vet inte riktigt vem som friade, han påstår att han hade friat flera gånger men att jag inte tog honom på allvar utan bara garvade. Det kan ha något att göra med att han i samma mening då föreslog ett bröllop i Las Vegas iförd Elvis-overall.
Något Elvisbröllop blev det inte, utan ett hemligt borgerligt med två vänner som vittnen och middag på cowboy-restaurangen Church Street Saloon i Gävle. Jag är helt såld på country och cowboy-stuket. När mannen frågade om jag hade tänkt mig en vit brudklänning som ser ut som en bakelse svarade jag att min vision var mer som ett "western-luder" man ser på film. Jag sydde min kjol själv och hade korsettliv till...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0