Om platt mage, bäckebölja och jättepung

Jag halkade in på den här sidan, rätt in på en artikel om hur kroppen förändras efter man fött barn. Det är en stor bild på en tjejs mage, bilden är tagen en vecka efter förlossningen och jag har svårt att tro att det är sant! Hon måste ha fött en liten minibebis! Det syns för sjutton ingenting, inte ett spår över att magen varit utspänd. Visserligen gick hon bara upp tio kilo, men iallafall...

Jag gick upp nästan 30 kilo med mellanbarnet (tänk då på att jag bara är 156 cm lång.)...... jag gick ner dom kilorna ruskigt fort och kvar blev all hud. Och alla bristningar! Magen ser ut som ett sånt dära påslakan i "bäckebölja-tyg", alternativt en gigantisk skrynklig pung. Det är inte alls kul. När jag gått ner alla kilon och blivit smal igen insåg jag att det var bättre att fylla ut bäckeböljan med lite fett, det har jag fortfarande inte lyckats med. För övrigt har jag inget emot bäckebölja-påslakan, dom är frasiga och sköna, men magen fick gärna vara slät.
Fatta vilket gyllene tillfälle jag hade när det blev modernt med hög midja igen, då hade jag bara behövt knöka ner magen i byxorna och inte släppt ut den förräns läggdags....





Men nej...jag kör stenhårt med låga jeans....det där är inte snyggt.


Kommentarer
Postat av: H.E.R.T.I.G.I.N.N.A.N af Uppsala

jag gillar inte hennes kropp usch

2008-03-26 @ 09:42:51
URL: http://veckomagasinet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0