Säger ni Wessels eller Coop eller B&W?

Vi sitter hemma hos svärföräldrarna och fikar. Jeff berättar om något han köpte förrut...:

Jeff: -Det var ju där på Wessels, i Uppsala...
Jag: -Vad sa du sa du?
Jeff: - Jo jag sa att det var på Wessels jag handlade.
Jag: -Men så kan du ju inte säga, det var ju ljusår sedan det hette
Wessels. Jeff: -Men jag säger alltid Wessels.....Jag: -Det heter Coop nu, men ska du säga nå annat får du ju säga B&W!
Wessels har det ju inte hetat så länge vi har funnits till *asgarvar*
Jeff: -Men alla jag känner säger Wessels....
Jag: -Det säger kanske mer om hur gamla dina kompisar är......*kliar mig i
huvudet och skrattar ännu mer
*



Okej, jag erkänner att jag har svårt att lära mig nya namn när affärer ändrar det, och jag säger fortfarande B&W, men så har det ju faktiskt hetat största delen av mitt liv :o)

År 1977 fusionerades Wessels med en annan varuhuskedja, Bra stormarknad, och
fick då namnet B&W. På 1990-talet köptes B&W av KF, som driver
verksamheten vidare under namnet Coop Forum.


Nu undrar jag, vad säger ni? Wessels, B&W eller Coop? Och det väsentligaste.....er ålder?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0