Verklighetsuppfattningen skenar!

Shit vad fort man blir insnöad när man inte gör något! Jag har varit sjuk och legat på soffan i två dagar. Det känns som jag inte sett människor på tre veckor! Minst! Ja, förutom min egen familj då.
Det kan bero på att jag känner mig som en riktig lodare, mjukisar, somnat med blött oborstat hår, jag har inte sett mig i spegeln på två dagar. Törs jag kolla mig i spegeln?
Just nu känner jag mig faktiskt lite som en eremitkräfta....jag kikar ut ur mitt skal och kollar så ingen ser mig, sen älgar jag ut till postlådan eller lagårn i mina galet fula mjukisbyxor och randiga toppluva.

Appropå eremitkräftor så var jag avundsjuk på mina kusiner när jag var liten. Dom hade en alldeles egen eremitkräfta, inte för att jag någonsin såg den, den höll sig i sitt skal, men den kanske också hade fula mjukisbyxor. Kusinernas eremitkräfta bodde i en slags kartonglåda till en början.
En dag fick deras katt Snucke en ny kattlåda, den lilla eremitkräftan fick då ärva Snuckes gamla kattlåda som var way to lyxigare än kartongen. Tyvärr var det ingen som hade berättat för katten att han fått en ny låda, så han gjorde sina behov i eremitkräftans nya låda istället. Eremitkräftan fick kramper och så vitt jag minns så dog en strax efter.
Tur för Snucke att han aldrig förstod att det var hans fel....


Nu kom jag som vanligt bort från ämnet, jag har vaga minnen av att poängen var att jag måste bli frisk och ta mig ut innan jag förlorar min verklighetsuppfattning totalt. Jag kan börja med att åka till grannbyn och handla i byalagsaffären, där ser man alltid konstigt folk och kan således känna sig både snygg och normal själv.

Nu när jag läst igenom mitt inlägg så inser jag att jag måste ta mig ut bland folk snarast... ;o)

Kommentarer
Postat av: Skonilsson

Trevlig blogg du har här! Ska bli fast läsare!
/SN

2008-03-26 @ 22:29:55
URL: http://skonilsson.blogspot.com
Postat av: Marie

Åh, tackar skonilsson :o)

2008-03-26 @ 22:32:02
URL: http://mariwi.blogg.se
Postat av: Skonilsson

Marie: Du får testa gå sidledes... eller så får du skatta dig lycklig åt att stå stadigt på jorden. :)

2008-03-26 @ 22:52:23
URL: http://skonilsson.blogspot.com
Postat av: Marie

ja, det är något som är bra med mig, jag står stadigt med bägge fötterna på jorden ;o)

2008-03-26 @ 23:26:47
URL: http://mariwi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0