En massa djur på vår veranda

Jisses......
Jag stod nere vid Highlanddjurens hage och skulle fylla vatten i deras badkar. Av någon anledning var mannen hemma på lunch och hade tagit med sig Ellen och Alfred för att hämta pizza. När jag står där nere  vid hagen så ser jag plötsligt att korna är på fel sida om stängslet! En ko börjar plötsligt springa mot mig, jag viftar med armarna och skriker för att hon ska vända och hoppa in i hagen igen. Men hon vänder inte, istället börjar alla utom tjuren rusa mot mig. Jag får ta skydd bakom en buske för att förvirra dom, sen kan jag springa upp på verandan och in i huset. Loke hade jag visst lämnat själv inne, han sitter halvvägs i upp i trappan och leker.
Då hör jag att mannen och barnen kommer med bilen. Shit jag måste ringa dom innan dom kliver ur och blir anfallna!
Jag tar upp mobilen ur fickan och försöker ringa, men upptäcker att den har gått sönder i flera delar. Desperat försöker jag pussla ihop den. Under tiden kommer man och barn in utan att ha sett några kor.
Jag förklarar i panik att korna är lösa och arga och går och öppnar dörren mot verandan igen. Då sitter det en höna och en massa katter jag aldrig har sett på räcket och tittar på mig. Våra highlands står på verandan och en häst står nedanför. Säkert femtio stycken andra Highlands myllrar runt på gräsmattan, och hönan skriker "paaapopopopaaaa".
Jag försöker åter igen sätta ihop min telefon, jag måste ju knäppa ett kort till bloggen! Men det går inte.
Långsamt inser jag att det är alldeles för många kor här, många fler än vad vi har! Jag förstår på något sätt att det givetvis är en transport med diverse djur som har vält, att det är en familj som är på väg att flytta som äger alla djuren som står kring och på vår veranda.
Plötsligt ringer min telefon och jag blir livrädd, stänger av signalen.

Jag vaknar med ett ryck på soffan och undrar vad det är för dag och om alla djuren är borta nu? Jag ringer upp Mia, som ringde alldeles nyss, jag är fortfarande inte vaken utan berättar drömmen för henne som i trans medan jag blundar. När jag berättat klart säger jag att jag ringer upp henne om en stund, jag måste skriva ner drömmen.
Innan jag gjorde det tittade jag ut på vår tomma veranda.
Det var bara en dröm, men så verklig!

Det är söndag idag va? Jag somnade till stenhårt på soffan med Loke.

Kommentarer
Postat av: denise

detsamma, du har ny design va?

2008-05-25 @ 12:13:56
URL: http://dld.blogg.se/
Postat av: Wysteriia

Din design är ju också tjusig! ;D

2008-05-25 @ 12:30:17
URL: http://www.wysteriiaasblogg.se
Postat av: Marie

Wysteriia: Tack så mycket :o)



Denise: Yes, helt ny design!

2008-05-25 @ 13:15:03
URL: http://mumari.se
Postat av: Olle

asg Bra berättat! :)

Jag kommer aldrig ihåg mina (troligen) knasiga drömmar... :(

Det är därför min blogg inte är lika kul som din! :)

2008-05-25 @ 16:59:34
URL: http://enarmad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0