Som om det inte kunde bli värre....

Man ska inte ropa hej i glashus....eller hur var det nu man sa?
Jag skulle ju få strosa runt och fodra djuren i lugnan ro eftersom lilla Stor-Loke hade somnat. Jag lyfte över honom i vagnen, (som förresten är ny för Loke, jag köpte den av min kompis Mia till ett bra kompispris, med ratt och allt!)
Men inte ville Loke fortsätta sova när jag körde ut honom och han hörde traktorerna. Ungen blev med ens klarvaken! In med honom igen och på med lurvig lagårdsoverall och stövlar. Loke hade sån tur så han fick åka med pappa i traktorn och fylla såmaskinen. Jag tänkte att jag hade sån tur som kunde koncentrera mig på enbart djuren. Highlandkorna stod som vanligt och väntade på mig vid grinden, så långt gick allt bra. Herr Eugen passade som vanligt på att smyg-glutta på sina damers bakdelar. Stackars karl, frustrationen lyser i hans ögon....

När jag höll på att greja med kalvarna inne i lagården lyckas jag på något märkligt sätt klämma hela underarmen mellan en kalv och grindarna vid foderbordet! Helt plötslig var kalven inte så liten längre utan kändes som om den var gjord av bly.... jag fick loss armen med en sån där smärta att man först inte vet om man ska skrattta eller gråta och sen bara vrålar men en massa fula ord och tror att man ska kräkas eller svimma. Shit-i-helvete vad ont det gjorde!
Det klämda stället blev blått omedelbums och alldeles knöligt. Som hastigt uppkommen åderbråck....!
Mannen fick slutföra arbetet med djuren när han och Lycklig-Liten-Stor-Loke kom tillbaka.
Jag föreslog för Loke att vi skulle gå in och mysa i soffan istället, men då blev Loke arg och tvär och vrålade "GAAÅÅH!" medan han puttade bort mig. Sen gick han och klappade traktorn i stället.

Nu är vi i alla fall inne och det är ju snart sängdags, nu kan det väl inte bli så mycket värre?
Men det värker satan i armen....

Är det inte märkligt att jag trots denna smått frustrerande dag går runt och har Frank Sinatras "Strangers in the night" på hjärnan??

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nämen jösses, stackars dej. Vet hur i in i h****te ont sånt där gör.

Var rädd om dej och armen nu framöver ett tag.

2008-05-12 @ 23:40:23
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Annas
Postat av: leopardia

hehe, strangers in the night får mig att tänka på gert fylking i tv-serien rapport till himlen, för nog var det väl gert... måste nog se om den, snarast:)

2008-05-13 @ 00:49:31
URL: http://leopardia.webblogg.se/
Postat av: Helena

Ja jag kan verkligen rekommendera det, fossingarna blev så fina sååå :-)

2008-05-13 @ 06:42:36
URL: http://helenasnackar.blogg.se/
Postat av: JoHo

Oh men din STACKARE det varken lät eller såg bra ut!!! :( Hoppas att armen piggar på sig, du får försöka vila lite mellan varven (kanske inte SÅ lätt med 3 barn och gård ehrm)

2008-05-13 @ 11:20:30
URL: http://www.snartvuxen.blogspot.com
Postat av: ejmis

Aj,aj så ont det gör när man kommer i kläm...tur att inte armen gick av!!

2008-05-13 @ 18:15:42
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Yikes! :( Inget brutet hoppas jag.

2008-05-14 @ 14:32:19
URL: http://hagalen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0