Besiktning

Ska man göra något ska man göra det i tid......det är inte mitt motto.... ;o)
Jag skulle besikta chevan idag. 10.20 skulle jag vara på besiktningen och jag räknade med ca 40 minuters färd dit. Jag går upp så pass tidigt så jag kände ingen stress direkt. Innan jag skulle åka behövde jag montera in bilstolen i chevan så jag gick ut i ganska god tid. När jag håller på trixar med bilstolen hör jag ett underligt "Muö" från stora ladan där ungdjuren går. Jag tittar dit och två av de yngsta tittar tillbaka på mig, från fel sida av grinden.
Inte just nu!!! tänkte jag sammanbitet och sprang ner dit med Loke hack i häl.
Det var två kalvar som flyttade in till de äldre djuren igår och dom har alltså lyckats rymma ut. Med ens kände jag att jag inte hade så gott om tid på mig!
Efter lite sjå fick jag in båda igen och återgick till att montera bilstolen.
Klockan 10 var jag klar, sprang in för att hämta telefon och plånbok som jag glömt inne, satte fast Loke och åkte. Jag hade nu 20 minuter på mig till bilprovningen istället för fyrtio som jag räknat med! Det var dessutom den enda tiden som fanns att boka på flera veckor och den blev hastigt bokad igår så det kändes lite som ett lotteri om bilen skulle gå igenom eller inte.
Jag kom något försent men det gick bra ändå att komma in. Jag förstår inte att dom hade så ont om tider, det var ju inte en bil där!
Besiktningsgubben frågade lite tjurigt var lastgallret var någonstans. Jo men det sitter på flaket sa jag käckt.
-Jag ser inget galler, gör du? sa besiktningsgubben.
Jäklars, det hade vi glömt att sätta dit!
Besiktningsgubben fortsatte undersöka bilen.......han konstaterade att man kunde få in en hel hand i ett hål i avgassystemet.....
Jag ångrade att jag inte sminkat mig snyggt, klistrat fast flirtiga lösögonfransar och hade en vippig kortkort kjol på mig när jag fick protokollet med två tvåor på. Istället åkte jag i skitiga jens, huckle och en barnsligt hemmagjort t-shirt! Undrars om det gjort någon skillnad?
 
Jaja....jag fick i allafall vara kung i chevan en stund. jag tycker den är så mysig att köra! Jag ska föreslå för mannen att han kan få byta den mot min fina 740!

Kommentarer
Postat av: Amos

Hmm nä tror inte det, du e väl en frisk fläkt oavsett klädsel.



Apropå det, har du övergett frisyren som gjordes för ett tag sedan? Det har varit huckle ett tag nu igen. Lägger ingen värdering i varken det ena eller det andra men ändå....

2008-05-15 @ 15:44:29
Postat av: Marie

Amos: ....jag är lat....det är så bekvämt att bara dra en sjal över håret, det är bara när jag har tid och känner för att göra mig fin för nå särskilt som jag orkar fixa det! s

Varje gång jag läser Amos så tänker jag på micke och molle förresten ;o)

2008-05-15 @ 16:10:27
URL: http://mariwi.blogg.se/
Postat av: Rocky

Ja, precis! om man väl har fått en ide om något så är det svårt att släppa det förren det är genomfört! ^^ va härligt att du är nöjd med designen nu :) du får verkligen säga till när din är färdig! :) ..hur många unika besökare har du ungefär varje dag förresten? :) Kram

2008-05-15 @ 18:06:28
URL: http://itsrocky.se
Postat av: ida

aha okej, då kanske jag borde deltaga? :)

2008-05-15 @ 18:12:02
URL: http://iidaanna.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Oj vilken stress! Tycker iaf att du var jättesöt i huckle och jeans och "barnslig" top (att du målat den själv är ju bara än mer imponerande).



Tack för dina uppmuntrande ord i min blogg, det värmde! :) Kramar på dig.

2008-05-15 @ 21:39:59
URL: http://hagalen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0